בקואליציה יורדים מהעץ? יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, מסר הבוקר (ראשון) הצהרה לתקשורת בפתח וועדת החוקה בה התייחס ליוזמת ההידברות של נשיא המדינה חיים הרצוג ואמר כי הוא מברך עליה: "אשמח להידבר עם חיות והאופוזיציה בבית הנשיא עוד לפני ההצבעה בכנסת בקריאה הראשונה", קרא רוטמן, אך ציין כי "מועד ההצבעה אינו בידי".

"אני מברך על יוזמת נשיא המדינה ששמענו כולנו אתמול בערב לקיים הידברות אמיתית לשיקום מערכת המשפט. הרבה לפני השאלות, חשוב לי לומר כמה התרגשתי לשמוע מתוך כנות ודאגה", מסר רוטמן. 

"אפשר להגיע להסכמה רחבה": הנשיא הרצוג קרא להידברות בנאום מיוחד לאומה
"פנינו לשלום ולהידברות״: בכיר בליכוד במסר מפויס על מתווה הנשיא לרפורמה המשפטית

"הפערים הקיימים בין המתווים אינם זניחים אבל לא גדולים, אבל לא מצדיקים נבואות אפוקליפסה. יש חלק טובים ויש חלקים שצריך להתאים. בהידברות כנה מאמין שנוכל לצמצמם את הפערים כדי שנוכל להגיע לתוכנית טובה. הנשיא שידר דחיפות ואני סבור שהוא קלע במטרה".

"היום מסתיים חלק 1 בוועדה לקראת ההצבעה במליאה. מועד ההצבעה אינו בידי. כבר היום ולפי בקשת הנשיא, אשמח לשבת ללא דיחוי, עם כל נציג של האופוזיציה כדי לקדם הידברות אמיתית עוד לפני ההצבעה בכנסת בקריאה הראשונה. אני קורא לחיות ולראשי האופוזיציה: קומו ונעלה ציון אל בית הנשיא ללא תנאים מוקדמים״.

כאמור, היום צפויים לעלות בוועדה שני חוקים לקריאה ראשונה במסגרת הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין. ההצבעה בקריאה הראשונה תחל בשעה 09:30 ותהיה על שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ועל הקביעה המפורשת כי בג"ץ לא יוכל להתערב בחוקי יסוד שחוקקה הכנסת.

לדרישת חברי האופוזיציה לקיום דיון חסוי בהשלכות הביטחוניות טרם ההצבעה, הודיע רוטמן כי הדיון יתקיים לאחר ההצבעה.