השרה לשעבר, איילת שקד, התייחסה היום (שני) למחלוקת סביב הרפורמה במערכת המשפט ואמרה כי היא "מכירה היטב את יריב לוין, הוא אוהב את המדינה. אני מכירה היטב את אסתר חיות, היא אוהבת את המדינה. אני מכירה היטב את ראשי האופוזציה, הם אוהבים את המדינה. הרפורמה חשובה ונצרכת ויכולה לעבור בהסכמה רחבה. ההצעה של הנשיא מאתמול, היא הזדמנות לשיח ולהדברות. אז שבו, דברו".

ראשי רשויות, בהם מקורבים לנתניהו, קוראים להידברות: "למנוע משבר למען האזרחים"
החקיקה מתחילה: הצבעות ראשונות בסעיפי הרפורמה המשפטית יחלו היום

בהמשך, פנתה ליועמ"שית, גלי בהרב מיארה: "בטלי את הסכם ניגוד העיניינים של נתניהו בעניין הרפורמה המשפטית, גם ככה אין לזה משמעות במציאות, זה רק מונע פשרות. בסוף לנתניהו יש את הכתפיים הכי רחבות להוביל את זה״.

דבריה של שקד מגיעים לאחר שאתמול הציע נשיא המדינה יצחק הרצוג חמישה עקרונות יסוד להידברות על הרפורמה שהוא מאמין שניתן להגיע עליהם ל"הסכמה רחבה", וקרא לקואליציה שלא להעביר מחר את החוק בקריאה ראשונה."אני מבקש, אני מתחנן, בפני כל אחת ואחד מכם – אחיי ואחיותיי הישראלים – האיומים מבחוץ גדולים דיים. אלימות מכל סוג – ועל אחת כמה וכמה אלימות נגד משרתי ציבור ונבחריו – היא קו אדום שאל לנו לחצות בשום פנים ואופן. בבחירה בין התפרקות לשותפות – אני בוחר בשותפות. אנחנו בוחרים בשותפות", אמר.

יצחק הרצוג על המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ערוץ כנסת)

הרצוג הוסיף: "חמשת העקרונות אותם פירטתי הם ראשית דבר ולא אחריתו. העקרונות שאני מניח כאן הם בסיס להסדר. אני פונה לנציגי רשויות השלטון – יושב ראש וועדת חוקה חוק ומשפט, שר המשפטים ונשיאת בית המשפט העליון, בבקשה, מעומק ליבי – לעצור את מחול השדים! פנו להידברות. הנמיכו את החומות. בנו את הגשרים".