נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא אמש נאום מיוחד לאומה בו התייחס לרפורמה במערכת המשפט שמקדמת ממשלת נתניהו וקרא להידברות בין הצדדים לפני העברת הרפורמה. בדבריו הציע הרצוג חמישה עקרונות יסוד להידברות על הרפורמה, שהוא מאמין שניתן להגיע עליהם ל"הסכמה רחבה", וקרא לקואליציה שלא להעביר היום את החוק בקריאה ראשונה. יו"ר מפלגת העבודה חברת הכנסת מרב מיכאלי התארחה הבוקר (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחסה לדברים.

"אפשר להגיע להסכמה רחבה": הנשיא הרצוג קרא להידברות בנאום מיוחד לאומה

"יש היום ממשלה שלא משרתת את הציבור אלא את עצמה בלבד", אמרה בפתח דבריה. "כרגע השרה אומרת שהיא תמנע מאנשים להגיע בתחבורה ציבורית. יש ירי הלילה מהדרום, הטרור משתולל ברחוב, אך הם אומרים שהם מתעסקים בהפיכה המשטרית ולא בביטחון. אני לא מדברת על מה עשו או לא עשו, ויש מה שאומרים חברים בקואליציה, והם אומרים שיסיימו עם עניין המשטרי. חשבתי שאני מאוד מזדהה עם הקריאה של הרצוג, אך היא נענתה מיד על ידי שר המשפטים בשלילה. זו פעם שנייה שהוא מודיע שהם לא מוכנים להצעת ההידברות". 

עוד אמרה מיכאלי, כי "השאלה היא לא מה הנשיא מוכן, הוא לא מי שעומד בראש המערכת הממשלתית. אני לא מנהלת אתכם את המשא ומתן הזה, השאלה היא אם יש עם מי לדבר בקואליציה, והתשובה היא לא. ראינו את מתנהלים הדיונים בוועדת החוקה בראשותו של רוטמן, בדורסנות מטורפת. כולם הציעו כל מיני סוגים של הצעות. אף שינוי לא נכנס לנוסח של רוטמן". 

"למה אתם חושבים שהיום זה אחרת? אני הראשונה שמאמינה בהידברות, פה מדובר באנשים שלא מעוניינים בזה", אמרה חברת הכנסת. "כשעומדים עם אקדח לרקתה של הדמוקרטיה, זה שהנשיא מציע לדבר זה לא אומר שהם מוכנים. מה שחשוב זה למנוע את הנזקים שהממשלה עושה. יש איומים מאיראן, מעולם לא הוציאו מפה את הכסף. זה איום קיומי, אולי החמור והמשמעותי ביותר על ישראל". לסיום הוסיפה, כי היא "לוקחת אחריות מלאה על מה שקשור למפלגה".

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM