ישיבת סיעה מיוחדת של מפלגת הציונות הדתית התקיימה הבוקר (שלישי) ביישוב גבעת הראל, שהוסדר השבוע יחד עם שמונה יישובים נוספים. בישיבה המיוחדת השתתפו ראשי מועצת בנימין ישראל גנץ וחברי פורום ההתיישבות הצעירה. במהלך הישיבה הודיע יו"ר המפלגה ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי "הבאנו הישג חסר תקדים להתיישבות".

"הכשרת" מאחזים וחיבור לחשמל ומים: החלטות הקבינט המדיני-ביטחוני
ארה"ב הזהירה את ישראל: "העברת הסמכויות ביו"ש לידי סמוטריץ' - צעד של סיפוח"

כזכור, ביום ראשון האחרון, הקבינט המדיני ביטחוני החליט על שורת צעדים לטובת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, בהם הסדרת תשעה יישובים, ביניהם גבעת הראל, כינוס מועצת תכנון עליונה שתקדם אלפי תוכניות בנייה ביהודה ושומרון והחלטה נוספת המאפשרת את קידום ההסדרה להתיישבות הצעירה.

הישיבה הבוקר נפתחה בדקת דומיה לזכרו של לוחם מג"ב אסיל סועאד, שנרצח בפיגוע במחסום שועפאט.

מאחז במטה בנימין (ארכיון) (צילום: רויטרס)
מאחז במטה בנימין (ארכיון) (צילום: רויטרס)

בפתח הישיבה, סמוטריץ' אמר: "ברוך השם הבאנו הישג חסר תקדים להתיישבות, וההישג הזה רשום כולו על שמכם. על שמם של פורום ההתיישבות הצעירה, על שמם של המתיישבים הגיבורים, של החולמים. ממשלת ישראל תומכת בהתיישבות בכל ארץ ישראל וברוך השם קיבלנו החלטה היסטורית. אנחנו מחויבים להסדיר את ההתיישבות כולה ולהסיר לחלוטין את המגבלות על על הבנייה ביהודה ושומרון. יש עוד הרבה לאן להתקדם, וכמובן רצינו צעדים רחבים יותר, אבל זו בהחלט התחלה טובה".

עוד הוסיף השר: "אני שומע את הגינוי של חברינו הטובים מעבר לים ונעצב, אחיזתנו בחבלי המולדת מולדת ופיתוחה של ההתיישבות ראויים להוקרה ולנשיאה על נס ולא לגינוי. אין מפעל צודק ומוסרי יותר מהמפעל הציוני והמשך קידומו, גם ביהודה ושומרון - ערש מולדתינו. אויבינו מבקשים להחליש אותנו ורוצחים בנו, אבל לא יצליח להם, ההתיישבות תלך ותפרח, מדינת ישראל תמשיך לצמוח ולבנות את ביתינו המפואר בארצנו האהובה".

שרת ההתיישבות אורית סטרוק אמרה: "אתם יצאתם בשליחותנו להקים את היישובים כולם, ולא יכול להיות שממשלות ישראל יזניחו אתכם. לכן, גם האמריקאים יודעים להבין דבר כזה, למרות שאנחנו לא צריכים את ההבנה שלהם, אבל כל בן אנוש מבין שכשממשלות שולחות מתיישבים לשטח, והם נאחזים בתנאים לא תנאים עבור מדינת ישראל, הממשלות צריכות לגבות אותם".

ראשי פורום ההתיישבות הצעירה, עטרה רפפורט כהן ואליהו עטיה, אמרו במפגש: ״היום הזה צריך קודם כל להצדיע למתיישבים האמיצים שבמסירות אין קץ אחזו בקרקע מעל 20 שנה בתנאים קשים של חוסר ודאות. זהו קצה האירוע שהתחיל לפני שנים באמונה מוחלטת ותמימה שניתן לחולל שינוי, ואנו רוצים להודות לכל אחד מהיושבים כאן וגם למפלגות הליכוד ועוצמה יהודית בשם כל ההתיישבות הצעירה. אנו בשחר של יום חדש להתיישבות הצעירה שתחובר לתשתיות חיוניות ותסודר. עוד ארוכה וקשה הדרך לפנינו, אך עברנו את המשוכה המשמעותית הראשונה.״

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נשא דברים גם כן: ''לראשונה ממשלת ישראל לוקחת אחריות על יישובי ההתיישבות הצעירה. זו בשורה אמיתית להתיישבות, ואני רוצה להודות לראש הממשלה ושר הביטחון ולקוות מאוד שנראה פה בקרוב בעזרת השם גם את ישיבת סיעת הליכוד, ולתת תודה אישית מיוחדת לחברי שר האוצר ח''כ בצלאל סמוטריץ', יו''ר הציונות הדתית, שדחף וקידם ושותף אמיתי במשך שנים ולאנשי פורום ההתיישבות הצעירה. נמשיך לעשות ולקדם כדי שהמתיישבים ביהודה ושומרון יקבלו תנאים בסיסיים כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל עם החובות ועם הזכויות. היישובים יהיו מוסדרים, והתשתיות יהיו מוסדרות ובעזרת השם יהודה ושומרון תמשיך להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל''