עימות סוער התרחש אתמול בישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי בכנסת, כך עולה היום (שלישי) מדיווח של יקי אדמקר בוואלה! על פי הדיווח חברי הכנסת התכנסו על מנת לדון בין היתר בהצעות החוק שצפויות לעלות להצבעה השבוע במליאה, אולם במהלך הדיון התעורר ויכוח  בין חברי המפלגה על הצעת החוק של הליכוד לבטל את חוק ההתנתקות.

ח"כ איזנקוט ניסה לשכנע את חברי מפלגתו להצביע נגד הצעת החוק, אך בקשה זו גררה תגובות חריפות. סער השיב: "כל פעם שוויתרנו על חלקי מולדת, חטפנו על זה". ח"כ השכל הוסיפה כי "זאת האידיאולוגיה שלי. אתה לא יכול לבקש ממני לוותר על זה", ואליה הצטרף גם חבר הכנסת מתן כהנא ששאל "מה אכפת לך אם אנחנו נצביע בעד? זה בכל מקרה יעבור. איתנו או בלעדינו".

עוד דווח כי איזנקוט ניסה להסביר כי יש היבטים אסטרטגיים ואי אפשר לראות הכול דרך הצעת חוק פרטית שעולה לאישור בקריאה טרומית בכנסת, ולפי מקורות במפלגה השיחה התנהלה ב"טונים גבוהים" ויצרה מתיחות בין הצדדים בישיבת הסיעה. יו"ר המפלגה, בני גנץ ניסה להפסיק את העימות והתערב בסופו. "אשב עם גדעון, נדון בכך ונקבל החלטה מה עושים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

בני גנץ וגדי איזנקוט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
בני גנץ וגדי איזנקוט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

זאת הפעם הראשונה שבה הפערים האידיאולוגיים בתוך המחנה הממלכתי באים לידי ביטוי בהצבעות בכנסת, זאת לקראת הפעם הראשונה שבה הקואליציה תצביע על הצעות חוק פרטיות מאז הקמת הממשלה והשבעת הכנסת ה-25.

ועדת השרים לחקיקה אישרה בתחילת שבוע את ההצעה לבטל את חוק ההתנתקות של ח"כ אדלשטיין המציע איסורי השהייה והכניסה בשטחים שפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות יבוטלו לחלוטין. מלבד הצעת החוק הזו  על שולחן הכנסת  ישנן הצעות נוספות כמו פסקת ההתגברות, גירוש משפחות מחבלים וחוק דרעי החדש.