גיא פלג פתח היום (שלישי) את תוכניתו ב-103FM, והתייחס להצעת יו"ר ועדת החוקה רוטמן ושר המשפטים לוין, להגיע להידברות על הרפורמה המשפטית עם ראש האופוזיציה לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי גנץ.

לא באו לאירוע בתום לב: אין להתרגש מהקריאה של לוין ורוטמן להידברות | כספית
לוין ורוטמן: "לשכותינו פנו ללפיד וגנץ לתיאום פגישה אצל הנשיא"

"שלא יערבבו אתכם, שלא יטעו אתכם, אין להם עניין בפשרה", אמר פלג בפתח דבריו, "מי שרוצה פשרה ורוצה להידבר לא מאיץ את מסלול החקיקה, לא מציע משא ומתן בלי תנאים מוקדמים, ביד אחת, וביד השנייה - מנהל ומקדם ומעלה להצבעה יוזמות שכל כולן ריסוק הסדר הקיים. התגובה המגומגמת של המחנה הממלכתי - מביכה ביותר".

בהמשך העביר ביקורת גם על מערכת המשפט, כשטען כי "אני זוכר את הדיון בבג"ץ שהסתיים בצורה חד משמעית, 11 שופטים פה אחד אישרו לחבר כנסת, נאשם בפלילים, לקבל על עצמו את הרכבת הממשלה, וכשנציגת העותרים בעתירה ההיא, דפנה הולץ־לכנר, אמרה לנשיאת בית המשפט העליון, 'המבצר נופל', נשיאת העליון חיות אמרה לה, 'שום מבצר לא נופל'. כאילו נבואות הזעם המזהירות מפני חורבן מוגזמות, מופרכות, כאילו עושים שימוש פסול בטרמינולוגיה קיצונית", הוסיף.

"נדמה לי, כשאנחנו רואים היום את החוקים שצפויים לעלות להצבעה כבר בימים הקרובים בכנסת ישראל, אנחנו מבינים שההתייחסות המבטלת של נשיאת העליון הייתה שלא במקומה", ציין פלג, "עכשיו יש ניסיונות לתקן את מה שנראה בעיניי החטא הקדמון, האישור המופרך הזה. כבר אז התנו את מתן האפשרות להרכבת הממשלה על נאשם בפלילים בכך שיהיה הסדר ניגוד עניינים, שהוא שיפתור את ניגוד העניינים המובנה בין נאשם בפלילים, לבין תפקידו של ראש ממשלה".

לסיכום אמר פלג כי "אם יש דבר שאני לא אוהב במערכת המשפט, זה לפעמים אותם מקרים שבהם יש ניתוק מוחלט של מערכת המשפט מהחיים עצמם. מי שנתן לנאשם בפלילים את האפשרות להרכיב ממשלה, למנות את שר המשפטים, שלא ידבר על ניגוד עניינים ושלא יחתים על כל מיני מסמכים שאין להם שום משמעות בחיים עצמם".