יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ערכו היום (שלישי) משדר מיוחד שעסק ברפורמה במערכת המשפט ובו התייחסו לפרטי התוכנית.

אחת ולתמיד: המומחים קובעים האם הרפורמה המשפטית תועיל או תיפגע בישראל?
חוקי הרפורמה המשפטית אושרו לקריאה ראשונה: צפו במהומת הענק בוועדת החוקה

במהלך המשדר, אמר סמוטריץ': "לא אהיה מוכן לחיות יום אחד במדינה שמערכת המשפט בה תהיה חלשה. יש לי המון כבוד והערכה אליה. יש לי גם המון כבוד והערכה למוחים והמפגינים. אנחנו צריכים לגלות הרבה מאוד הבנה והקשבות. צריך לנסות ולהגיע להסכמות. אנחנו יודעים לנהל מחלוקות. אנחנו אחים. אני מעריץ אנשים שעזבו הכל אתמול ועלו להפגין. ואני אוהב את האנשים האלו תהיה מערכת משפטית לגזול מכולנו את הזכות לקבוע את ערכי היסוד שעליהם מושתתת מדינת ישראל".

"לא תהיה מערכת משפטית לגזול מכולנו את הזכות לקבוע את ערכי היסוד שעליהם מושתתת מדינת ישראל. הרפורמה שלנו מתקנת, רוצים שבית המשפט יתעסק במה שהוא צריך להתעסק: יישוב סכסוכים והגנה על זכויות אדם, אבל לא רוצים שיקבע את ערכי המדינה ויהיה שחקן ווטו. אני מבטיח לא לפגוע בזכויות אדם", הוסיף.

כמו כן, הבהיר: "אנו מאוד רוצים דיאלוג, ברור כשנכנסים לחדר ונדברים, מוכנים גם להתפשר. יש מרכיבי הליבה ברפורמה שעליהם אי אפשר להתפשר, אך יש אחרים ועליהם בהחלט אפשרית הפשרה.  אנו פותחים את הלב , את הראש ואת הידיים לכל  מי שרוצה להידבר.  רק שיש בעיה עם שני המרכיבים בקרב המתנגדים. מערכת המשפט בכלל חא ערה לכך שיש בעיה. הם לא מבינים מה הבעיה. מערכת הפוליטית,לצערי, לא באה עניינית. הם לא באים לזה נקיי כפיים, השיח צריך להיות עם המעגלים בחברה הישראלית, עם אותם המוחים. בהחלט יש דברים שאנו מוכנים לתקן. יהיה דיאלוג בועדה ויהיה מחוץ לכנסת, בבית הנשיא ובעוד מקומות. צריך צד לדו-שיח, הצד שמוכן לדבר.

בתוך כך, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, התייחס לפני זמן קצר לאפשרות של פשרה בנוגע לרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה: "במידה ויתנהל משא ומתן אמיתי ורציני מול האופוזיציה סביב הרפורמה המשפטית - ייתכנו בה פשרות. ככל שיותר חברי כנסת מהאופוזיציה יעניקו תמיכה אקטיבית לרפורמה - כך יעוצבו הפשרות".

הוא תקף את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הדרישה של לפיד לעצור את החקיקה היא דרישה פוליטית אופוזיציונרית כדי להשיג הישג פוליטי. אני לא אעניק לסחטנים האלה הישג פוליטי. אני לא מפחד, חצי מהעבודה של המאבטח שהצמידו לי הוא להרחיק אנשים שרוצים לחבק אותי על הרפורמה".