שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי תקף היום (שלישי) את יועמ"ש משרד האוצר, לאחר שזה הוציא חוות דעת בה פסל את צעדיו של קרעי לסגירת תאגיד השידור וקבע כי אינם מתאימים להעברה במסגרת חוק ההסדרים, כפי שתכנן קרעי. עוד ציין היועמ"ש כי צעדיו של קרעי הוגשו לאוצר באיחור ניכר, ללא עבודת מטה מקצועית וללא הנמקות. 

קרעי שלח מענה לשר האוצר בעקבות מכתבו של יועמ"ש האוצר בן כתב: "מכתב מסינג הוא בדיוק החתרנות הפקידותית מהסוג שנבחרנו למגר. חוק ההסדרים הוא רכיב חשוב ביכולתה של ממשלה למשול ולהגשים מדיניות. אחריותך היא לוודא שמדיניות שרי הממשלה הנבחרת לא מושמת לאל בידי פקידים בעלי סדר יום משלהם."

עוד כתב השר כי: "הטענה כאילו עבודת המטה בוצעה במשרד האוצר על פני חודשים, עבודת מטה שנועדה בכלל לקדם את מדיניותה של הממשלה הקודמת... - שהודחה על ידי הציבור הישראלי, היא טענה שמוטב היה לולא נטענה: עבודת מטה היא אמצעי להגשמת מדיניות של ממשלה נבחרת ולא להיפך."

כאמור, מוקדם יותר פורסם כי היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו״ד אסי מסינג, פסל את כל צעדיו של שר התקשורת שלמה קרעי לפגיעה בתאגיד השידור ״כאן״ במסגרת חוק ההסדרים. בחוות הדעת של מסינג נכתב כי תקציב התאגיד, כמו גם הכנסותיו מפרסום, נקבעו בחוק כדי להבטיח את עצמאותו המקצועית מול הדרג הפוליטי.

עוד נכתב כי צעדיו של קרעי הוגשו לאוצר באיחור ניכר, ללא עבודת מטה מקצועית, ללא הנמקות לסטייה מהמדיניות שנקבעה בחקיקה, ללא כל קשר לתכנית הכלכלית של הממשלה - ואין מקום לדון בהן במסגרת התקציב. משמעות עמדתו של מסינג היא שכל הצעדים הנוגעים לתאגיד אינם מתאימים לדיון במסגרת חוק ההסדרים, וייבחנו רק במועד אחר.