ראשי הבנקים קראו היום (שלישי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעצור את החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט וקראו לו ולאמץ את המתווה שהציע נשיא המדינה יצחק הרצוג, כך דיווחה ליאת רון בוואלה!

סמוטריץ' ברמז למתנגדי הרפורמה: "יש דברים שנהיה מוכנים לתקן"
"הולכים לקראת שנתיים קשות": כיצד יתמודד סמוטריץ' עם האתגרים הכלכליים?

על פי הדיווח, צדדים נועדו לפגישה, שהיתה מתוחה מאוד ובה היו חילופי דברים קשים. היא מגיעה לאחר שראשי הבנקים הוציאו מכתב תמיכה ביוזמת הנשיא יצחק הרצוג. בתגובה לקריאתם של הנוכחים בפגישה "לעצור" את החקיקה, ענה להם סמוטריץ': "איפה הייתם באוסלו ובהתנתקות?". הם לעומתו הזהירו כי "הנזק לכלכלה גדול".

עוד דווח כי בפגישה דיבר אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט, ואמר כי הוא מודאג מאוד מהמצב: "יש משיכת כספים, אנשים מתעניינים בפתיחת חשבונות בחו"ל". משתתפים נוספים טענו כי "הכסף יוצא מישראל בקצב של פי עשר מזמן רגיל". בתגובה לטענות ענה סמוטריץ' כי "הרפורמה תחזק את הכלכלה. לא יהיה מצב כמו עם הגז, שבו בג"ץ התערב. כשבג"ץ לא יהיה בתמונה, למי שיחתום על הסכם עם מדינה תהיה וודאות".

אורי לוין  (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
אורי לוין (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

מעט לאחר הצהרת הנשיא הרצוג שלשום, פרסמו ראשי הבנקים הגדולים הודעה משותפת לעיתונות, בה קראו לתמוך במתווה שהציג. בהודעה נכתב: "אנו תומכים ביוזמת הנשיא וקוראים לביצוע רפורמה במערכת המשפט בהידברות ובהסכמה רחבה שתשמור על אחדות העם ותבטיח שמירה על ישראל יהודית ודמוקרטית והמשך שגשוג של כלכלתה".