לאחר השביתה והמחאה שלשום והפגנת הענק מול הכנסת, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית הודיעו על הפגנות שייערכו בהמשך השבוע. זאת לאור העובדה שוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת "ממשיכה לדרוס את הדמוקרטיה", כלשונם. המארגנים הודיעו כי המחאות, ההשבתות ושיתוק התנועה במדינה רק יחריפו עד לגניזה מוחלטת של התוכנית המשפטית.

בדרך להסכמה בנושא הרפורמה? הרצוג נפגש עם לפיד, גנץ ורוטמן
"הפתרון יבוא מהנשיא": חבר כנסת מהאופוזיציה רומז להסכמות בנושא הרפורמה?

ממארגני ההפגנות נמסר: "למי שעוד היה ספק - עם ישראל לא ייתן להפוך את מדינתו לדיקטטורה. אנו נחושים להציל את ישראל. לא נהיה כמו איראן, טורקיה או הונגריה ופולין. אנו מתכננים עוד ימי השבתות ופעולות המוניות, שטרם נראו כמותן בהיסטוריה של מדינת ישראל. ההפגנה בירושלים הייתה רק קדימון לפעולות בשבועות הקרובים״.

מפגינים פרצו לחדר הסיעה של ש"ס וצעקו לעבר אריה דרעי: "תתבייש לך, אתם לא תהרסו את הדמוקרטיה". צילום: ערוץ הכנסת

ארגון קריים מיניסטר יקיים מחר מ־19:00 הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בתנועה דורשים ממשטרת ירושלים לאפשר לאנשיה להפגין בסמוך למעון, ולא במרחק של מאות מטרים, כפי שאירע בשבוע שעבר.

מהארגון נמסר: "אנו דורשים לממש את זכותנו לקיים מחאה דמוקרטית מול מי שרומס את הדמוקרטיה. אנו קוראים למשטרת ירושלים לאפשר לנו לממש את זכותנו למחות ולהפסיק להתקרנף. אלה ימים אפלים למדינת ישראל וחייבים להגביר את המאבק בהפיכה. אנו קוראים לציבור להגיע ביום חמישי בהמוניו כדי שהנאשם ומשפחתו יבינו שלא ניתן להם להפוך את ישראל להונגריה. ההפיכה המשטרית תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה".

בתוך כך נחשפו מחלוקות בישיבת סיעת המחנה הממלכתי בכנסת בין האגף שמאל־מרכז לאגף הימני יותר. בין היתר, עלתה הסוגיה העוסקת בחוק ההתנתקות והתברר כי עבור חברי כנסת כמו שרן השכל וזאב אלקין קיים קושי לא לתמוך בביטולו, או לפחות לא להתנגד לביטול.