סימן להתקדמות בדרך לפשרה? הקואליציה הסכימה היום (רביעי) לדחות את ההצבעה על חלק מחוקי הרפורמה המשפטית שהיו אמורים לעלות היום להצבעה: "חוק דרעי", חוק מח"ש ופסקת ההתגברות.

בדרך להסכמה בנושא הרפורמה? הרצוג נפגש עם לפיד, גנץ ורוטמן

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח בכנסת עם שר המשפטים יריב לוין והודיע לו שאם החקיקה תוקפא יגיע עוד הלילה להידברות עם צוות המחנה הממלכתי. עוד שוחח גנץ עם נשיא המדינה, דן איתו בנושא וביקש כי יסייע לקדם את מתווה ההידברות אותו הציע הכולל את הקפאת החקיקה כשלב מקדים.

לוין ויו״ר ועדת החוקה, ח״כ שמחה רוטמן, פרסמו הודעה: "החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש".

יו״ר הקואליציה אופיר כץ מסר: "בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח״כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "כל אדם שיצא מהבית להפגין עם דגל ושלט יכול להגיד היום לעצמו – נלחמנו ביחד והצלחנו לעכב את חוקי דריסת הדמוקרטיה שלא יעלו היום להצבעה במליאת הכנסת. תודה זה בזכותכם. חייבים להמשיך ולהאבק יחד ברחובות ובכנסת על נשמתה של המדינה".

כזכור, נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש אמש עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, כל אחד לחוד. בפגישות, הוא דן עמם במתווה אותו הציג בנאומו לפני מספר ימים, לפיתרון סוגיית הרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה. הנשיא חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן.