בעקבות הודעת הקואליציה על דחיית הדיונים בחוק פסקת ההתגברות, חוק מח"ש ו"חוק דרעי 2", חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה), לשעבר יו"ר ועדת החוקה, שוחח עם ענת דוידוב ברדיו 103FM והתייחס לדברים.

בדרך להידברות? הקואליציה הסכימה לדחות את ההצבעה על סעיפי הרפורמה

תחילה, עשה חבר הכנסת סדר בדברים: "הציבור צריך להבין שכרגע לא חל שום שינוי בעבודת הקואליציה סביב הרפורמה במערכת המשפט. נדחתה ההצבעה על שלושה חוקים, כששניים מהם בכלל לא קשורים לרפורמה של לוין ורוטמן. גם ההצבעה על פסקת ההתגברות היא רק אחיזת עיניים. מדוע? כי ההצבעה שנדחתה היא הצבעה להצעת חוק פרטית של רוטמן, אבל רוטמן עשה תרגיל".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא הסביר: "בקואליציה לא רוצים להתנגש חזיתית בנשיא המדינה, בכל זאת, זה סמל ממלכתי, וגם רוב הציבור בישראל רוצה הידברות, ואנחנו רואים את זה בכל סקר דעת קהל. אז הם הלכו, והקפיאו שני חוקים שלא קשורים לרפורמה. עובדתית, שום דבר לא קרה מצד הקואליציה - היא לא אמרה כן, להפך, כל ההודעות בכתב ובעל פה מה־24 שעות מכוונות לומר 'אנחנו לא מעכבים שום דבר'". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ח''כ גלעד קריב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ח''כ גלעד קריב (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הוא הוסיף כי "אנחנו דורשים את העיקרון הפשוט שלא מנהלים משא ומתן תחת אש. אי אפשר בבוקר שנתקוטט בועדת החוקים כי הקואליציה רצה קדימה, ואז שבשעה 16:00 אנחנו פתאום במשא ומתן, בשום מקום זה לא עובד ככה. אנחנו דורשים לבצע עצירה של המרוץ המטורף הזה, לא להביא את שינוי הרכב ועדת מינוי השופטים ביום שני הבא לקריאה ראשונה במליאה. אנחנו מבקשים לעצור לכמה ימים את הדיונים, ולראות האם יש איזשהו בסיס להידברות".

בנימין נתניהו, יריב לוין (צילום: עמית שאבי)
בנימין נתניהו, יריב לוין (צילום: עמית שאבי)

"אני רוצה להציג איפה אנחנו נמצאים כי יש פה איזו הצגה של שני צדדים סרבניים, או צד אחד שהציע רפורמה מלאה, בעוד הצד השני אומר רק 'לא, לא, לא'. אני לא רוצה לעשות את הסימטריה הזו, אבל אין מה לעשות - אני יודע שרוטמן ולוין מתמחים בפייק ניוז: על בית המשפט העליון, על מה קורה במדינות העולם הדמוקרטיות האחרות, על מה קרה ב־1992 כשחוקקו את חוק היסוד. הכל זה פייק ניוז", טען. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM