ראש השב"כ רונן בר קיים בימים האחרונים שיחה בהולה עם השר לביטחון בינלאומי איתמר בן גביר בה העביר לו אזהרה חריגה מפני התלקחות ביטחונית ואמר לו "עד כאן", כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13. 

לפי הדיווח, בן גביר, שלו כידוע לבן גביר יחסים מורכבים עם השב"כ, קיבל השבוע שיחת טלפון יוצאת דופן מראש השב"כ. בצעד חריג רונן בר התקשר לשר בן גביר עם מסר בהול: "הפעילות שלך יוצרת בשטח תחושה של התנכלות קולקטיבית, זה מתסיס את ירושלים ועלול לגרום להתלקחות רחבה בעיתוי הרגיש הזה". 

בן גביר מכריז כי מעוניין לעשות מבצע חומת מגן 2 במזרח ירושלים. (צילום:

לפי הדיווח האזהרה הגיעה בתגובה לדברים שאמר בן גביר לאחר הפיגוע בשכונת רמות בירושלים, בהם בין היתר הכריז על "חומת מגן 2" ושלח את המשטרה להכביד את האכיפה במזרח ירושלים, דברים שלדברי ראש השב"כ גורמים לתחושת התנכלות של הממשלה לאוכלוסייה הפלסטינית. 

עוד דווח כי גורמי ביטחון בכירים מתייחסים להתלקחות הביטחונית כאל דבר שברור שיקרה. לדבריהם, , אנחנו לפני הרמדאן, לא הצלחנו לקרר את השטח או לסגור את הפרטים באל אקצא, והתלקחות היא רק עניין של זמן.  

בשב"כ לא מתייחסים לשיחות עם דרג מדיני, אולם בן גביר מסר בתגובה: "אינני מתייחס לשיחות פרטיות ומעריך מאוד את ארגוני הביטחון השונים אבל חייבים להחליף דיסקט. במשך שנים לא נגענו במזרח ירושלים וזה מתפוצץ לנו בפנים, הגיע הנזמן לאכוף את החוק גם במזרח י-ם. משילות וריבונות יבהירו לטרוריסטים שיש בעלי בית למדינת ישראל". לפי הדיווח בן גביר אמר דברים דומים גם לראש השב"כ.