"אני מקווה שלא נתפרק ונישאר מאוחדים. לא תהיה מלחמת אזרחים. לאן נלך? אין לנו מדינה אחרת. אבל משחקים באש ובחיי האומה ואני קורא לעצור. ההידברות שהציע הנשיא היא פתח מילוט", כך אומר ל"מעריב" יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי. לדבריו, "אם בית המשפט יפסול את הרפורמה המשפטית, תהיה התנגשות בין הרשות המחוקקת (שבפועל היא גם המבצעת) לרשות השופטת, וזה עלול להוביל למשבר חוקתי. כל זה קורה כי ביבי חלש וכולם אוחזים בגרונו. ח"כ שמחה רוטמן שם מראש את כוונת הרובה על בית המשפט העליון. השר יריב לוין רץ עם חלום המהפכה המשפטית 20 שנה. ח"כ אריה דרעי המורשע בפלילים רוצה חוק יסוד להחזרתו לממשלה. בנימין נתניהו נאשם בפלילים ובצלאל סמוטריץ' עם תפיסת עולם משיחית".

לדבריו, "פעם נתניהו הצהיר שהוא שומר על מערכת המשפט, אבל זה נעלם. שר המשפטים פלט שהמשפט נגד נתניהו מהווה זרז לרפורמה. כל האישים שמניתי אוחזים בגרונו, ואם לא תהיה רפורמה, הם מאיימים לפרק את הממשלה".

על אירועי השבוע האחרון בכנסת מוסיף ח"כ לוי: "השבוע נחצה גבול ונאמרו (על ידי ח"כ דודי אמסלם), דברי הסתה קשים. בוועדת החוקה חברי כנסת יצאו מכליהם. בתפקידי הקודם כיו"ר הכנסת כבר קראו לי סמרטוט רצפה ותרנגול הודו ואני חשבתי שזה שיא השפל, אבל התבדיתי. כיו"ר הכנסת, לעולם לא העליתי על דעתי שככה יתייחסו אליי. אני לא זוכר בעשר שנותיי בכנסת קריאות כאלה. תמיד קדתי קידה ליו"ר הכנסת כשעברתי לידו".

על הדיונים בוועדה לביקורת המדינה הוא אומר: "דנתי באירועים הביטחוניים בערים מעורבות. שר הטיקטוק והפיתות איתמר בן גביר שהוא השר לביטחון לאומי שכח שהוא כבר לא נער גבעות והחליט למנוע ממפכ"ל המשטרה וממפקד מג"ב להתייצב לדיון. הוצאתי מכתב ליו"ר הכנסת וזימון נוסף. כשהיו אירועים ביטחוניים בעבר, בן גביר הגיע לזירות הפיגוע רק כדי להבעיר את השטח. אם לא תהיה ברירה, אאלץ להוציא למפכ"ל צו הבאה, אבל אני מקווה שזה לא יקרה".

על ההיערכות לרעידות אדמה: "לפני רעידת האדמה בטורקיה, קיימתי דיון על מבנים מסוכנים ברשויות המקומיות. התברר ש־600 אלף מבנים נבנו שלא בהתאם לתקני רעידות אדמה וב־23 רשויות התגלו 4,680 בניינים בסכנת התמוטטות. המדינה לא עשתה כלום. המלצתי שהאוצר יקצה 2 מיליארד שקל לחיזוק מבנים וילווה 30 אלף שקל לכל דייר בפריפריה שיוקצו לצורך העניין, תירשם הערת אזהרה כמקובל בטאבו ועם מכירת הדירה הכסף יוחזר".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"