על רקע המבוי הסתום בניסיונות להגיע לפשרה בנושא הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, המחאה נמשכת. המארגנים הודיעו כי ביום שני הקרוב יוכז ״יום מאבק לאומי״ שיחל בשעות הבוקר ויימשך לאורך כל היום, זאת בנוסף להפגנת ענק שתתקים מול הכנסת באותו היום, לצד השבתה נוספת של המשק. 

לאחר ההפגנה בירושלים, המחאה כנגד הרפורמה תימשך: "הייתה רק קדימון"
בדרך להסכמה בנושא הרפורמה? הרצוג נפגש עם לפיד, גנץ ורוטמן  

"החלקים הראשונים של החקיקה יעלו לקריאה ראשונה, בהיעדר הידברות, אנו קוראים להמשיך במחאה עממית, לא אלימה, מכריזים על יום שני כיום מאבק לאומי, שיפתח בעשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ, צעדות, הפגנה שתחל בשעה 14:00 מול הכנסת ותיערך לכל אורך זמן ההצבעה בכנסת. אנו מעודדים את הציבור להגיע, להגן על הדמוקרטיה, זהו רגע האמת של המאבק, קוראים לעסקים ולחברות לאפשר לכל עובד שמעוניין בכך להגיע לעצרת המרכזית בי-ם כדי להמשיך ולעצור את התוכנית ולחיות בישראל כעם חופשי בארצו", נמסר.

ראשי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
ראשי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

ממטה המחאה נמסר עוד קודם לכן: "עם הודעת לוין ורוטמן כי הם ממשיכים לדהור עם החקיקה שתהפוך את ישראל לדיקטטורה, מארגני ההשבתה והמחאה עם כלל הארגונים שחברים במטה המאבק, מודיעים על יום השבתה נוסף, שיתקיים ביום שני הקרוב, 20.2".היום בצהריים תתקיים מסיבת עיתונאים, ובה יפורטו הצעדים המתוכננים. ההפגנות המתוכננות מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים היום והפגנת הענק ברחוב קפלן בתל אביב וההפגות ברחבי הארץ במוצאי שבת תתקיימנה כמתוכנן.

"אנו חוזרים על קריאתנו לראשי האופוזיציה, לא להיכנס לשום דיון עד משיכה מוחלטת של כל יוזמות החקיקה. לא תהיה שום לגיטימציה ציבורית למהלך מסוג זה", אמרו מארגני המחאה. עוד נמסר מהמארגנים: "עם הדהירה לעבר הדיקטטורה אנו נאלצים להרחיב את ההתנגדות האזרחית להפיכה המשטרית. זה בידיים של כל אזרח ואזרחית להילחם כעת על מדינת ישראל. אנו נמצאים ברגע הקריטי ביותר מקום המדינה, לא נתקפל בפני ספינים, אלא נרחיב את המאבק״.

מארגני ההפגנות גם קוראים לראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לא להיכנס להידברות עד לגניזת כלל החוקים. "מדובר במסך עשן, שנועד להמשיך לאפשר לקואליציה להעביר את שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, שתהפוך את בית המשפט לסניף של הליכוד ופורום קהלת. אסור להיכנס לשום הידברות עד לגניזת כל יוזמות החקיקה". 

יו״ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, טענה: ״הקהילה הגאה נמצאת בשעת חירום. חרב חדה מונפת מעל הזכויות שלנו. ואני שואלת- מי יגן על הילד ההומו שהמורה שלו יתנכל לו? למי תפנה הילדה הלסבית כשנציגי משרד החינוך מתעלמים מאיתנו? מי יגן על הטרנסג׳נדרית שתחטוף מכות ברחוב? מי יגן על הילדים שלנו כשנציגי הממשלה רואים בנו הורים לא לגיטימיים? כוחות בממשלה הזו רוצים להחזיר אותנו אחורה. בלי מערכת משפט עצמאית לא יהיה מי שיגן עלינו".

"לא יהיה לנו לאן לפנות. כל מה שהשגנו וכל מה שעוד נותר לנו להשיג תלוי בהיותה של ישראל מדינה דמוקרטית. לכן ביום שני הקרוב-יום המאבק הלאומי נעמוד חזקים וחזקות בכל הארץ ובאלפים אל מול בית המחוקקים שדוהר אל עבר מחיקתנו״, אמרה.

הילה פאר (צילום: אבשלום ששוני)
הילה פאר (צילום: אבשלום ששוני)

יו"ר ההסתדרות: "כל אחד צריך להוריד קצת מהאגו"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, התייחס גם כן לרפורמה ואמר כי "צריך לעשות שינויים, ואני תומך בכך שכן אנחנו בהסתדרות יודעים ועושים שינויים כל הזמן. כך גם במובן הלאומי, צריך לעשות שינויים לאט-לאט, ובשיתוף פעולה בין הצדדים. לא צריך לעשות הכול ביחד בבת אחד משום שזה נראה לי מוגזם ולא נכון".

ארנון בר דוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ארנון בר דוד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לדעתי, צריך לעשות הכול בהידברות, לא בצורה שזה נעשה כיום עם ההתבטאויות המטורפות בכנסת. צריך להוריד את טון. הנשיא יצחק הרצוג שם על השולחן הצעה מכובדת מאוד שלקחה בחשבון את שני הצדדים. אני חושב שעל בסיס זה אפשר לעשות את הרפורמה המשפטית ולעצור את הפילוג בעם. אני קורא לצדדים הניצים, לפני שנעבור את כל הגבולות, בואו נדבר על בסיס הצעת הנשיא, וננסה למצוא פתרון. זה אפשרי. כל אחד צריך להוריד קצת מהאגו למען עתיד מדינת ישראל", הוסיף.

בהמשך, פנה לשר המשפטים לוין ואמר כי "זה הזמן לראות את הצרות של הצד השני, יאיר לפיד, אני פונה גם אליך - בוא להדברות בלי תנאים מוקדמים, כי רק ביחד נוכל לפתור את הבעיות שיש במדינת ישראל, ויפה שעת אחת קודם. אני פונה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, האחריות היא עליך. נווט את הספינה, קרא לכולם לשבת ולפתור אחת ולתמיד את המצב הזה".