אלוף (מיל') עמוס גלעד שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למתח המתגבר בין שר הביטחון יואב גלנט לשר סמוטריץ', סביב סוגיית הסמכויות ביהודה ושומרון, ולאחר פינוי כרם בנימין אתמול. "הרבה יותר משמעותי מאיזה אירוע פוליטי כזה או אחר, פה מדובר על ביטחון המדינה, שאני חושב שיותר ויותר בסכנה", ציין.

סמוטריץ' תוקף את גלנט: "אם יש לו בעיה שישים את המפתחות"
בן גביר בביקורת על נתניהו: "הבטיח ממשלת ימין מלא מלא, לא לזה פיללנו"

עוד הוסיף: "העוצמה שלנו בנויה על העוצמה הצבאית אבל גם על התבונה המדינית אסטרטגית. היא קשורה ליחסים המיוחדים שהם עתירי משמעות לגבי היכולות שלנו בכלל לתמרן, אפילו העוצמה הצבאית באה מארה"ב. האמריקאים רואים את עצמם כקשורים אלינו בערכים משותפים, שישראל היא דמוקרטיה. אם ישראל היא לא דמוקרטיה מתערער יסוד אדיר ביחסים המיוחדים עם ארה"ב".

הוא ביקר, באופן מסוים את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "השאלה אם ישראל יכולה להתקיים בלי ארה"ב. להערכתי ישראל לא יכולה להתקיים בלי ארה"ב וההפך כן יכול להיות. אם נניח ראש הממשלה שהוא מסור מאוד לא רק לעניינים הפליליים האלה אלא גם למורשת שלו, והיא קשורה ליכולת למנוע מאיראן נשק גרעיני, שהם בדרך לשם, אתה חייב תיאום עם ארה"ב".

הוא התייחס למדיניות הממשלה: "רוצים לסלק את הרשות הפלסטינית בטוענת שווא שהם גורם טרור, שזה שקר מוחלט, בניגוד לערפאת אבו מאזן מתאם איתנו תיאום ביטחוני אפילו היום. לדוגמה כשאזרחים ישראלים נכנסים בטיפשות לעיר פלסטינית והמון פלסטיני רוצה לקרוע אותם לגזרים, הפלסטינים מצילים אותם ומוסרים אותם. כל הדברים האלה קשורים לביטחון וליכולות ההתמודדות". 

גלעד הזכיר את הדברים שאמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בנוגע לרפורמה המשפטית: "ההתבטאויות של ביידן על איכות הדמוקרטיה והמשמעות הולכת ומתגברת, ראשי הסנאט שהם דמוקרטים היום אומרים דברים קשים מאוד. בשטח, מה יקרה אם משמר הגבול יועבר לבן גביר? בן גביר אמר 'נצטרך להעביר אותם למקום אחר', אם הוא יוציא את משמר הגבול כתוצאה מזה צה"ל יצטרך להזרים כוחות משלו, זה עוד עומס על הצבא".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM