סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים" שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM על פינוי כרם הזיתים בשילה שעורר סערה ואמר: "שר הביטחון יואב גלנט החליט לממש את החוק, וייתכן שזה נעשה בגלל לחצים אמריקאים בניסיון להניח את דעתם".

לאחר שנתניהו הורה לעצור את פינוי הכרם בבנימין: כוחות מג"ב חזרו למקום

לשאלת המראיין, "האם העימותים האלימים בין מתנחלים לכוחות מג"ב במהלך פירוק הכרם בחבל בנימין, על רקע הוראת שר הביטחון יואב גלנט לממש החלטה משפטית, עלולים לפגוע בפעילות של מערכת הביטחון?", השיב הסא"ל (מיל'): "כוחות הביטחון מקבלים הוראה רק משר הביטחון יואב גלנט. הבעיה היא רק של השר סמוטריץ' שקיבל אחריות אבל לא קיבל סמכות. שר הבטחון גלנט החליט לממש את החוק וייתכן שזה בגלל לחצים אמריקאים בניסיון להניח את דעתם. לצערי יש פה השפעה בטחונית כי כל פירוק של מאחזים וחקלאות נותן רוח גבית לטרור שמבחינתו רואה בזה הצלחה", כך לטענתו. 

"זה גם מה שראינו אתמול בפינוי הכרם הלא חוקי, בדיוק את מה ששר הביטחון ביקש לבצע והשפעתו של סמוטריץ' לא היתה ניכרת. הרי הוא רצה מלכתחילה את כל הסמכויות למינהל האזרחי שמופקד על כל נושא הבנייה והתשתיות ביהודה ושומרון. אם כל החלוקה הזאת היתה עובדת בצורה נורמלית, הרי שר הביטחון לא אחראי על בנייה לא היה אחראי על הפירוק. כרגע לסמוטריץ' אין כלל יכולת השפעה", הוסיף.

"נניח שלסמוטריץ' היתה עכשיו אחריות, האם החלטה שלו לפרק או לבנות בתוך ההתיישבות לא יכולה לפגוע באינטרסים הביטחוניים. זו באמת יכולה להיות בעיה אבל בעיות מהסוג הזה דורשות תאום. זה כמו שתשאל: האם החלטה של מח"ט עלולה לפגוע בביטחון אם היא מנוגדת להחלטה של מפקד האוגדה. על פי רוב כל החלטה שמח"ט מבצע היא בתאום עם מפקד אוגדה. פה הבעיה היא אחרת. גלנט החליט לאכוף החלטה של פירוק מאחז שבו בוצעה פעילות חקלאית במשך שנים ארוכות והחליט לממש את החוק, אני חושב שיש פה לחצים אמריקאים וניסיון להניח את דעתם של האמריקאים ולבוא ולהראות שהאכיפה ביהודה ושומרון נמשכת", המשיך בוסקילה.