בן כספית וינון מגל התווכחו הבוקר (חמישי) בפתח תכניתם ב-103FM, על רקע העניינים הבוערים בסדר היום הפוליטי בישראל ובצל המתיחות בין הגושים.

כספית התחיל: "מצחיק מאוד שכולכם מדברים על הבגרות של לפיד כשאתם מנרמלים פה קהל של לא לומדי ליבה. אתמול פרסמתי מודעה של עיריית אזור שמחפשת מפקח בנייה בכיר, היא רוצה מישהו שיש לו הסמכה לרבנות לתפקיד הזה. אבל את זה אני רציתי להגיד. כיוון שאין שר פנים ומלכיאלי בכלל לא מגיע למשרד הפנים כי על כסאו אף אחד לא ישב. אבל לעניינו, 60 יום לא טוב, ההצעה עצמה סבבה, הרבה יותר... אחד מקטני המשפטנים, רדוד, בור, לא מבין כלום. קראתי את הספר שלו. אבל, מה שאני רוצה להסביר לך זה איך אתם הבאתם את ההצעה, כמה רציני הצד שלכם. בוא נשמע את דיכטר מסביר כמה דיונים. זה אתמול או שלשום, לא לפני שלושה חודשים".

ינון: "אוקיי".

כספית: "אל תגיד לי אוקיי, אל תאשר את הדברים שלי. אתם מבינים? חבורת המופרעים הזו, הפרעים, היה סרט פעם, זה זה. מסתערים עם ה-D9, פסקת התגברות 61, אין עילת סירות, חוק דרעי, 2,3,4,7. לא היה דיון בליכוד על זה בכלל. הלאה. בוא נשמע את האינפלציה. אתמול היה מדד, מתברר שהגענו לקצב שנתי הכי גבוה מאז 2008, תודה ביבי, ובוא נשמע מה הוא הבטיח לנו לפני הבחירות. בבקשה, קשקשן, זכות הדיבור שלך. בקיצור, לא עשינו, לא נעשה, הדבר היחידי שמעניין אותך אדוני ראש הממשלה זה להימלט מאימת הדין. אני רוצה להסביר לך את דפוס הפעולה של נתניהו, עכשיו הוא משכנע אתכם שהוא היה נגד ההתנתקות שבפועל הצביע בעד. אבל מה קרה בהתנתקות? דקה לפני הביצוע הוא התהפך, בהצבעה האחרונה שכבר היה רוב כבר בלעדיו, כדי שהוא יוכל עכשיו לשכנע את מגל שהוא היה נגד. מה קרה עם עקירת הכרם אתמול? הוא ידע ואישר מראש. דקה לפני שזה נגמר, נשארו שלושה עצים, הוא עצר. הוא גם ידע ואישר לגלנט, וגם אישר בשביל סמוטריץ'. הוא מנסה להיות תמיד גם וגם. היה אתמול הישג לממשלה, מי לא השתתף בהצבעה? ביבי. זה האיש, מכחש, מסובב, מתמרן, מרמה, משקר, אין מספיק מילים בשפה העברית - הכול רק כדי לברוח מאימת הדין".

ינון השיב: "קודם כל הזכרת את ביבי והעיקרה מגוש קטיף, אז במסגרת הפרויקט שלקחתי על עצמי עכשיו, בוא תשמע את חיים רמון באירוע אחר, בתקופת ההתנתקות, מה הוא אומר על נתניהו. ועכשיו כל יום אני אשמיע לך קטע מאותה תקופה עד שהמאזינים שלנו ידעו באמת מה היה שם כי אנשים שוכחים ואחרי זה יש הנדסת תודעה. לגבי הפקח בנייה זה פייק, צייצת פייק, ולא מחקת אז תמחק". 

בן: "זה לא פייק".

ינון: "פייק".

בן: "המודעה לא פורסמה?"

ינון: "לא, אין מודעה כזו".

בן: "אז יש".

ינון: "אתה לא יכול לקרוא לאנשים שלומדים תורה כל חייהם בורים. לא היה דיון בליכוד, לא, כי ביש עתיד היה דיון על הרפורמה. הם כולם יודעים טוב מאוד מה קורה ברפורמה? גם בליכוד רוצים דיון ציבורי. במחנה הממלכתי עשו דיון, במפלגת העבודה, תעשה לי טוב, גיב מי א ברייק. טוב. יאללה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM