משא ומתן אינטנסיבי בנוגע לסמכויות על המנהל האזרחי מתנהל בימים אלה. בדרג המדיני מעריכים שיושג פתרון בימים הקרובים. ההערכה כי ההסכמות יהיו שונות מההסכם המקורי. 

סמוטריץ' תוקף את גלנט: "אם יש לו בעיה שישים את המפתחות"

אתמול התקיימה שיחה קשה בין שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו, בה דרש סמוטריץ' לסיים את המשא ומתן שמתקיים קרוב לחודש בהשתתפות מזכיר הממשלה, כדי שכבר ביום ראשון הקרוב הצעת המחליטים על העברת הסמכויות במשרד הביטחון תעלה לאישור הממשלה. נתניהו נפגש עם שר הביטחון יואב גלנט בנושא, לאחר שיחה ארוכה בה לא הגיעו לסיכומים וקבעו להמשיך בשיח לקראת הפתרון שכאמור צפוי להיות שונה ממה שסוכם במשא ומתן הקואליציוני ומופיע בהסכמים. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאמור, בשל סערת פינוי הכרם בבנימין, סמוטריץ' תקף בחריפות את גלנט לאחר שלא כל סמכויותיו של סמוטריץ' בתפקידו במשרד הביטחון הועברו אליו. "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע", ציין סמוטריץ', "עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון", אמר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<