הרפורמה של השר יריב לוין במערכת המשפט ממשיכה לעורר סערה במערכת הפוליטית, עוד לפני שאפילו אחד מסעיפיה עלה לדיון והצבעה במליאת הכנסת. דפנה ליאל, פרשנית חדשות 12, התייחסה היום (חמישי) לסוגייה בשיחה עם סיון כהן ב-103FM. בראשית דבריה, ציינה את המתיחות שנרשמת בתקופה האחרונה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר המשפטים, ואמרה: "מדובר באירוע מורכב שנמשך כבר תקופה".

נתניהו על הרפורמה של לוין: "מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני"
לוין מודה: "כתבי האישום של נתניהו הובילו להבנה ציבורית שיש צורך ברפורמה"
המשנה ליועמ"שית תקף את הרפורמה - והשר לוין הגיב: "עשיתם מהשר עציץ"

"אז דיברנו על מתיחות שבאופן שבו הושקה הרפורמה הזו, הכל בבת אחת, כאשר הרבה מהכוונות נחשפו", ציינה, "נתניהו נגרר לאירוע הזה והיה צריך להתערב בו, וכבר שם התחילו ניצני המתיחות. ככל שהאירוע הפך ליותר מורכב, גם התגברה החשדנות, עד כדי כך שיש בסביבת נתניהו מי שחושבים שלוין מעוניין להביא את האירוע לקצה. אפילו אומר שלוין יכול להרוויח מזה שנתניהו יצא לנבצרות, עד כדי כך".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יריב לוין מציג את הרפורמה במערכת המשפט. קרדיט: ערוץ הכנסת

זה מאוד מפתיע
"קודם כל בואו נעשה סדר, בשני הצדדים מכחישים ואומרים שזה לא קיים והם גם מעוניינים בהמשך שלמות הקואליציה. אבל, אני אגיד משהו שבאופן כללי לליכוד - אף אחד לא צומח יותר מדי מתחת לנתניהו, ולוין הרבה זמן היה מעין פקיד אפרורי שמטילים עליו את המשימות הפוליטיות הסבוכות, ובשקט בשקט הוא צבר הרבה כוח בליכוד, יצא מקום ראשון בפריימריז, עכשיו הוא שר משפטים שמוביל רפורמה מאוד פופולרית בתנועה, והוא צובר הרבה כוח והשפעה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

היא נשאלה האם נתניהו איבד שליטה על לוין ורוטמן, וליאל השיבה: "לוין ורוטמן הרבה יותר קרובים מבחינה אידיאולוגית בתפיסה שלהם לגבי מערכת המשפט, אז אני לא יודעת לומר אם נתניהו איבד שליטה רק בגלל לוין. נתניהו במצב מורכב, חלקים בממשלה שלו מעוניינים ברפורמה, יש את לוין ורוטמן שלא מוכנים לפשרות מסוימות".

הבשורה שכל כך מחכים לה מהאופוזיציה - תגיע מבית? מסמוטריץ' זועם, בן גביר זועם, כמעט כל השותפים מרירים וכועסים. יכול להיות שהם יעכבו את הרפורמה?
"אני לא באמת רואה כרגע שום גורם ממשי בקואליציה שמרים יד כשבאמת יגיע רגע האמת נגד הרפורמה שמובילה ממשלת ימין, עם כל הכבוד למתיחויות, בסוף יש אינטרס משותף. אבל אם אנחנו נראה שהמחאה נמשכת, שהלחץ הכלכלי מדיני, יימשך, יכול להיות שיחד תהיה הבנה שצריך להציג מתווה מרוכך, אולי ברוח הנשיא, ונראה בסופו של דבר מודע יותר מאוזן ויותר נכון. אין לי ספק שרפורמה בסוף תהיה, שהיא תהיה משמעותית מאוד, האם היא תלך כל כך רחוק כמו שהיא הולכת עכשיו עד כדי כך שמערכת המשפט נשארת כמעט נטולת סמכויות בכל מה שקשור לפיקוח שלה על נבחרי הציבור? אני לא יודעת לומר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm