ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט השתתף ביום שני האחרון בהפגנת מחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט שמקדמת הממשלה מול משכן הכנסת, ואמר כי זהו "זמן לעבור לשלב המלחמה - לא בנאומים אלא קרב פנים אל פנים". הערב (שבת) התארח אולמרט בתוכנית "פגוש את העיתונות" עם בן כספית ועמית סגל ב"קשת 12", ואמר כי הדברים שאמר "לא היו קריאה לאלימות". בנוסף תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

לאחר שקרא "לעבור לשלב המלחמה": הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד אולמרט

בפתח הראיון נשאל אולמרט למה התכוון כאשר אמר "קרב פנים על פנים". "מאבק הרבה יותר אגרסיבי, היעדר אלימות בגבולות החוק, זה מתרסים ברחובות, מרי אזרחי, השבתה כללית של כל המשק". השיב ראש הממשלה לשעבר והבהיר: "אני נגד הפרת חוק, לא הגענו לנקודה אבל נגיע אליה. יש העדר התנדבות, יש מערכות קריטיות בחיי המדינה, בחלקן אתם לא מכירים אותן, הן בנויות על התנדבות, ואני מקבל פניות מאותם אנשים שאומרים 'עד כאן אנחנו מפסיקים להתנדב'. אם אנשים יגיעו למסקנה שהם לא מוכנים להתנדב עבור מערכת אנטי-דמוקרטית, מסיתה, מקללת, שמאשימה את נשיאת בית המשפט העליון בפיגוע שבו נהרגו אנשים ישראלים, מערכת שבה אומרים על מאות אלפי אנשים שהם ממומנים על ידי כסף איראני או גרמני. השלכת הכסף הגרמני זה לא גרמניה של היום, באיירן מינכן. זה היטלר. לזה הם מתכוונים וזו שרת ההסברה של ממשלת ישראל".

על התבטאותו של עורך הדין דוד חודק, שאמר כי "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש באש חיה", אמר אולמרט: "אני לא מגנה. חודק בחר מילה לא נכונה ואני מצטער על כך בשמו. חודק הוא גיבור ישראל. כשאני מעמיד את חודק מצד אחד ואת הפורע ששמו איתמר בן גביר מצד שני, אם בן גביר זה פורע, טרוריסט, מסיתן, אדם שיביא אותנו להתנגדות אלימה תוך זמן קצר, חודק הוא גיבור ישראל, עשה טעות, חוקרים אותו ישר במשטרה? באמת".

עוד אמר ראש הממשלה לשעבר, כי "מה שמנסים לעשות כאן  זה פרוגרום למערכת המשפט, להפוך את הוועדה למינוי שופטים לסניף של הליכוד. עם הרולקסים או לא, אנשים שיקבלו את המינוי שלהם מדיסטל-אטבריאן ועם טלי גוטליב, שינויים שעושים בתהליך נורמלי, אם מנסים להפוך את השינויים בכוח"...

לסיום נשאל האם הוא סבור שראש הממשלה בנימין נתניהו שולט במצב. על כך השיב: "נתניהו אף פעם לא באמת שלט, אבל בעבר, מאבקי השליטה היו בתוך הבית. עכשיו הוא נמצא לפני מצב בלתי אפשרי, היות ויש לו אישיות רופסת. הוא לא אדם חזק, כמו שבנו אמר עליו - 'איש חלש'. הוא ניצב בפני מצב שמצד אחד הבית מכתיב, ומהצד השני השותפים. השותפים הם גם החרדים, גם השותפים הלאומניים, הפשיסטים, הטרוריסטיים, כמו בן גביר, וגם היריב הקשה ביותר, יריב לוין. לוין לא רואה שום דבר מסביבו, ילך עד הסוף ואם לא יסתדר עם ביבי, הוא יפרוש והממשלה תתפרק".

בן גביר בביקורת על נתניהו לאור עיכוב פינוי חאן אל אחמר ובתים במזרח ירושלים. ללא קרדיט

"יש שני תסריטים שאני מציע: האחד - הממשלה תתפוצץ מבפנים וזה עשוי לקרות. השני -  הממשלה הזאת, ובן גביר הראשון שיעשה, ידליק אש בשטחים, אנחנו עומדים לפני פיצוץ של טרור נורא. זה יהרוס את מעמדה של ישראל, יגרום לאש בירושלים ורצועת עזה ונצטרך להתמודד במצב עם בדידות בינלאומית", אמר.