אלוף (מיל') ישראל זיו התראיין הבוקר (ראשון) בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM והתייחס לתקיפה המיוחסת לישראל במהלך הלילה בסמוך לבירה דמשק בסוריה, בה על פי הדיווחים נהרגו ונפצעו מספר בני אדם.

"אפשר לקרוא לילד בשמו - יש פה מערכה בעצימות נמוכה של ישראל מול האיראנים וישראל בעניין הזה מתבססת על מודיעין יוצא מן הכלל. אנחנו פשוט לא מאפשרים לאיראנים להתבסס שמה", ציין בפתח הריאיון. "הם מנסים לאחרונה לנצל את המשבר ההומניטרי כתוצאה מרעידת האדמה, גם קודם הם ניסו להגדיר את המשאיות ואת המשלוחים שהם שלחו כמשלוחים הומניטריים ועכשיו הם מנסים להגביר את זה. ישראל, שמכירה היטב את המציאות, והמשאיות האלה לא נוסעות בסוף לפרוק מזון. אנחנו עוקבים אחריהם לאיפה שזקוקים להם, לכאורה, במחסנים של האיראנים, וברור לנו שמדובר בנשק". 

לטענה כי מתבצעות תקיפות על דברים המזוהים עם ישראל, אמר זיו ש"הם הולכים לאיפה שהם יכולים, הם מנסים למצוא את הבטן הרכה של כל מה שהוא שייך לישראל, זה לא עימות ישיר, אין להם יכולת להתעמת באופן ישיר, הם ניסו כמה פעמים לעשות את זה באמצעות החיזבאללה אבל גם החיזבאללה לא מעוניין להיכנס לסוג של עימות ישיר שיביא עליו את התגובה הישראלית. לכן הם הולכים על הבטן הרכה וזה הספינות האלה או יעדים תיירותיים, דרך זה הם מנסים לייצר את המשוואה".

לשאלה האם ישראל צריכה לאפשר להם ליצור את המשוואה הזאת השיב האלוף (מיל'): "ישראל במצב הזה לא רוצה דווקא להיכנס לתוך איזשהו פינג־פונג מהסוג הזה, היא צריכה לנהל את המערכה לפי הקווים שלה של אי התחמשות בסוריה ויצירת חזית קרובה. כאשר, במקרה הזה לצורך העניין, תקיפה של ספינות במפרץ, יש הבנה שכשחלק מחופש השיט זו אחריות של האמריקאים לטפל במרחב הזה וישראל לא יכולה לקחת אחריות לשמור על כל ספינה או להגיב לכל ספינה שיש לה איזו שהיא בעלות חלקים כזאת או אחרת של גורם ישראלי. זה מרגיז, אבל זה לא משהו שאנחנו יכולים לקחת עליו אחריות מדינתית באופן מלא בצורה הזאת". 

עוד הוסיף הבכיר לשעבר שהמערכה הנוכחית "זו מערכה קיימת רק בעצימות נמוכה יותר, זו לא מלחמה בעוצמה גבוהה אבל זו בהחלט מערכת מתמשכת בעצימות יותר נמוכה שישראל בעניין הזה, מכה בשטח הסורי באמצעים הכי מתקדמים שיש לה במודיעין, ואז האיראנים מנסים להגיב ע"י חיפוש מטרות נוחות שמזוהות או קשורות איכשהו בישראלים בעיקר".

לסיום, אמר: "צריך לזכור שגם יש פה סיבה ומסובב וחלק גדול מהאסטרטגיה או מההערכה האסטרטגית שלנו היא בעצם מבוססת על כך שהמטרה של האיראנים בהתקדמות בגרעין היא בעיקר לייצר את חופש הפעולה שלהם כדי למנוע מישראל לתקוף את ההתבססות שלהם ואת ההיאחזות שלהם, לפי תפיסת המהפכה שבה הם רוצים לטעת את כוחם בכל המדינות סביב ישראל. ישראל, בעניין הזה, מקצצת את רגלי התמנון באופן מאוד אגרסיבי בכל מה שקשור להתקרבות שלהם לגבולות ישראל. איפה הבעיה? שבעיסוק הזה האם אנחנו לא באמת מאבדים במידה מסוימת את העיסוק בגרעין או לכאורה המוטיבציה שלהם לרוץ יותר מהר עם הגרעין דווקא עולה באמצעות הפגיעות האלה כי 'זה מוכיח שאם יהיה לנו גרעין לא יעזו לתקוף אותנו בסוריה'? זה נכון, זה עובדתי, ומצד שני אנחנו לא יכולים כרגע לקחת החלטה ולצאת למלחמה גלויה ולתקוף בכל הכוח במלחמה בטהרן כי אנחנו במו ידינו נקבר הסלמה הרבה יותר חמורה".  

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM