יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין הבוקר (ראשון) ברדיו כאן ב' והתייחס לתחילת חקיקת הסעיפים ברפורמה של שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט. הוא הזהיר: "אם החקיקה תעבור - הכלכלה תיפגע, הביטחון הישראלי יפגע, ארצות הברית לא תהיה קרובה אלינו, ולא נהיה עם אחד".

הערכה: הנשיא הרצוג יציע תקופה להקפאת קידום הרפורמה לטובת ההידברות

"אנחנו מאבדים את הרעיון של עם אחד, פוגעים בכלכלה ומאבדים את ארצות הברית", הכריס יו"ר האופוזיציה בתחילת הראיון. "האמריקאים אומרים לנו 'החברות שלנו איתכם מבוססת על ערכים דמוקרטים משותפים - אם לא תאחזו בהם, החברות תיגמר'. הם מבועתים ממה שקורה פה, וגם אני".

באשר לדרישתו לעצור את החקיקה ל-60 ימים, הסביר לפיד: "אני רוצה לחיות בדמוקרטיה מתוקנת, אם הם ימשיכו את מה שהם עושים עכשיו כל זה יתפרק על ראשינו. שיעצרו את החקיקה לפני הקריאה הראשונה", הוא דרש. "לא מנהלים משא ומתן עם אקדח צמוד לרקתך".

עוד הוסיף לפיד: "יש פה ממשלה שצריכה לעצור, נדבר, נלך לבית הנשיא, נקיים דיון. אין מערכת שאין מה לשפר בה, אבל לא ככה. מה שהם עושים עכשיו, יביא שלושה דברים עיקריים: 1. נפסיק להיות עם אחד, זה כבר קורה. 2. הפרנסה תיפגע, הכסף הפסיק להיכנס לארץ. 3. היחסים עם ארה"ב נפגעים. זה יותר גדול מכל משבר שהיה, יותר מהמלחמות. לוין אומר 'אני אעביר את מה שאני רוצה'".

הוא הסביר כי אם תהיה הידברות, כולם יהיו לא מרוצים, ואמר: "יש דברים שאי אפשר להתפשר עליהם, אבל אפשר לדבר על סדרה שלמה של דברים. אין מערכת בעולם שאין מה לשפר בה. אני רוצה שזה יגיע לפשרה ותיקון, רק שלא ידרסו חצי עם".

"הכלכלה תיפגע, הביטחון הישראלי יפגע, ארצות הברית לא תהיה קרובה אלינו, ולא נהיה עם אחד - זה מה שיקרה אם החקיקה תעבור", הוא סיכם.