מגיבה לסערה: גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה, הוציאה לפני זמן קצר תגובה מטעמה לסערה שאירעה היום (ראשון) בוועדת החוקה בכנסת, לאחר שיו"ר הוועדה שמחה רוטמן קטע את דבריה של נציגתה. "עובדי ייעוץ וחקיקה הם משרתי ציבור מסורים המבצעים את תפקידם במקצועיות ובענייניות, בין היתר, בדיונים המתקיימים  בממשלה ובכנסת", נכתב בתחילת ההודעה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

כמו כן, היועמ"שית האשימה את רוטמן בניסיון השתקה: "הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיך למלא את תפקידו, חרף ניסיונות ההשתקה והטחת ההאשמות חסרות הבסיס, כפי שהתרחשו גם הבוקר בוועדה".

כאמור, במהלך ועדת החוקה בכנסת מוקדם יותר היום, רוטמן קטע את דבריה של עו''ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועמ''ש למשפט ציבורי חוקתי, הרים עליה את קולו והאשים אותה בשקר. בנוסף על כך, הוא לא איפשר לה להסביר את דבריה. "כשאת רוצה לשים סימן קריאה את יודעת", טען.

יושב ראש ועדת החוקה לשעבר, חבר הכנסת גלעד קריב תקף את התנהלותו של רוטמן, ואמר: ״פעם אחר פעם נציגת היועצת המשפטית לממשלה לא מצליחה להשלים משפט בוועדת החוקה". 

עוד הוסיף כי "חבר הכנסת רוטמן מנצל את סמכותו כיו"ר הוועדה על מנת להשתלח ללא הפסק בעמדות הייעוץ המשפטי. מדובר בהתנהלות שחוזרת על עצמה וסותרת במפורש את החלטות ועדת האתיקה של הכנסת. התנהלות זו, שמצטרפת להוצאתם של חברי האופוזיציה מהדיונים, היא העדות הטובה ביותר לאובדן השליטה מצד חה"כ רוטמן וגם לחוסר הרצון שלו לקיים הידברות אמיתית".