ח"כ גלעד קריב (העבודה) התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לתהליכי ההידברות של הרפורמה במערכת המשפט, וכן ל'חוק החמץ' שהוגש על ידי ח"כ גפני, זאת בניגוד לעמדת בג"ץ.

הסערה הבאה בדרך? ח"כ גפני הגיש מחדש את חוק החמץ בבתי החולים

"מדובר בממשלה תזזיתית עם פיצול אישיות, ולא לשניים, אלא להרבה יותר מזה", אמר ח"כ קריב בפתח דבריו, "ממשלה שביום ראשון תגיע להבנות עם הרשות הפלסטינית, וביום שני תיזום פיצוץ בשטח. הדבר השני שמטריד, אם אינני טועה, ברק רביד גם ציין שחלק מההבנות זה צמצום הפעילות של כוחות צה"ל בתוך שטחי A במאבק בטרור. אם זה נכון, אז מה שקרה כאן, זה שבתמורה להכשרה של תשעה מאחזים בלתי חוקיים כדי לרצות את סמוטריץ' - צומצם מרחב הפעולה של צה"ל בשטחי A. פעם נוספת אנחנו רואים איך החבורה הזו גורמת לכך שביטחון מדינת ישראל יופקר, לא יחוזק".

"החבורה הזו בכוונתה להשלים את מעשה החקיקה", הוסיף, "אני לא מאתר בוועדת החוקה בהתנהלות של רוטמן, ולא בהצהרות של לוין ובשיחות הצד שפה ושם מתקיימות, אני לא מאתר שום רצון שלהם להאט את הקצב, שלא לדבר על לעצור. נקודת המוצא שלי כל הזמן היא שהם מתכוונים להעביר את החקיקה".

לוין ורוטמן בדיון בוועדת החוקה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
לוין ורוטמן בדיון בוועדת החוקה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

"ארבעה ימים בשבוע אני יושב שעות מאוד ארוכות בוועדת החוקה, מתוך איזשהו רסיס תקווה שאולי יהיה אפשר להראות שיש הצעות הרבה יותר מתונות. אני נמצא שם כדי להתדיין, אין לנו פשוט פרטנר. אנחנו באמת מאמינים בצורך לקיים פה דיאלוג בניסיון לגבש הסכמות רחבות. אנחנו רק אומרים דבר אחד, אי אפשר בבוקר לריב בוועדת החוקה והם כל יום מתקדמים בחקיקה, ואז אחרי הצהריים להוריד את מדי הקרב וללבוש את מדי השיג והשיח. זה לא עובד, אז לאן אתם רצים? נשיא המדינה פעמיים ביקש מהם לעצור לרגע, אפילו רק כדי להסדיר את מסגרת השיג והשיח", ציין.

לאחר מכן אמר ח"כ קריב כי "אני שב ואומר לחבריי וחברותיי, הישראלים הנפלאים והאחראים שיוצאים יום-יום להפגין, דעו לכם, לא ניצחנו את הממשלה. הממשלה ממשיכה בדהירה שלה, אנחנו חייבים להעצים את המחאה. אני מגיע כל יום כבר שבועות ארוכים לוועדת החוקה, אני מעלה הצעות לכיוונים, להסדרים יותר מתונים, אין עם מי לדבר".

בנוסף, נשאל חבר הכנסת מהעבודה לגבי 'חוק החמץ' וכן 'חוק הרחבת סמכויות בתי דין רבניים' והכוונה לצמצום החופים המעורבים, ואמר: "זה נשמע מסוכן, כי אלה הדברים שכתובים בהסכמים הקואליציוניים. מי שקורא את ההסכמים הקואליציוניים, רואה שאין בהסכמים האלה מילה אחת משמעותית או פירוט על הרפורמה המשפטית, אבל על גל הכפייה הדתית שמתרגש עלינו, יש שם פירוט, לכן אנחנו יודעים שהם ממש לא מתכוונים להסתפק בסמכויות בתי הדין הרבניים וב'חוק החמץ'. מדובר בחוק בו אין דבר יותר חילול שם שמיים מאשר לכפות מצוות דרך חקיקה של מדינה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM