בצל המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית, שאותה מקדמת הממשלה, נמשכים המאמצים לפשרה ושיח בין הקואליציה לאופוזיציה. על כך, יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. במהלך השיחה, העריך האם קיים סיכוי לשפרה, ועל הפנייה של יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, לראש הממשלה, בנימין נתניהו

בפתח השיחה, נשאל האם משהו יכול להשתנות מבחינת חקיקת הרפורמה. ח"כ כץ השיב כי "לא. אני לא חושב שעוד משהו יקרה. הלוואי וכן היה קורה משהו, אבל פשוט אין לנו צד שני באמת לדבר איתו. ראינו שבוע שעבר את הנשיא, שאני מאוד מכבד אותו ואני בטוח גם בכוונותיו שהן רציניות וכנות, והנה שלושה חברי כנסת אצלנו הסכימו לדחות את החקיקה ואחרי שעה עלה יאיר לפיד והרג את הצעת הנשיא. אם היינו אומרים חודשיים הוא היה אומר שנתיים, אין באמת עם מי לדבר. לפיד לא רוצה בשום מצב שתהיה הידברות, טוב לו המצב הזה, שיש הפגנות, שיש הרבה אזרחים מפגינים, כיו"ר אופוזיציה הוא לא רוצה לתת שום לגיטימציה לממשלה הזו".

לאחר מכן, התייחס לפנייה של לפיד לנתניהו: "הרבה מלל בלי שום תוכן באמת. הוא יכול להגיד על מלחמת אחים, בינתיים הוא זה שלא מגנה את ההסתה המטורפת שאנחנו רואים ברחובות, ולא רק ברחובות, אנשים מאוד בכירים שמדברים, זה קצת צבוע לדבר על מלחמת אחים כשיש הסתה כזו פרועה והוא לא יוצא נגד ההסתה".

מדברים על דם, רצח, משווים לנאצים, רמטכ"ל שאומר לא להתגייס, הוא עומד מהצד ונראה שהוא די נהנה. שלא יטיף לנו על מלחמת אחים, אנחנו לא רוצים מלחמת אחים, וחבל שאנחנו אפילו מעלים את זה על שפתנו את המונח. אני לא חושש שזה יקרה, אני לא חושב שנגיע למקום כזה. יש פה וויכוח. אני כן מפחד מפסיכופת שיראה את השיח האלים הזה שמשתולל ויעשה מעשה שכולנו נצטער עליו, מזה אני כן חושש".

לאחר מכן, נשאל האם לא קיימת "מסחרה" סביב חוק הנבצרות. לדבריו, "כשהדמוקרטיה שלנו בסכנה, ויש פה אולי ניסיון לא ברור ולא מובן של אנשים מרשות כלשהי לא נבחרת לבטל תוצאות בחירות, אז בוודאי שהכנסת צריכה להגיב. מי שיקבע מי יהיה ראש ממשלה זה רק העם באמצעות נציגיו".

"כשהאירוע של הנבצרות פורסם, למה לקח ליועמ"שית ארבעה ימים עד שהיא הכחישה שהיה דיון כזה? למה לקח לה ארבעה ימים? היא הכחישה שבכלל היה שיח על זה, אז אם לא היה שיח למה לקח לך ארבעה ימים? וזה שבג"ץ אומר 'בואו תביאו לי את העמדות שלכם'. חברים, אנחנו מדינה דמוקרטית - לא ייתכן שעכשיו יכולה לבוא יועמ"שית, שכל החלטה שלה נגד הממשלה הזו, והיא תחליט על נבצרות. מה שאנחנו עושים אנחנו מסדירים את החוק", הוסיף.

בסיום, נשאל חברת הכנסת כת האם נתניהו עדיין מנהל את האירוע, או מנוהל. לדבריו, "את הקואליציה בהחלט שהוא מנהל. אתמול היינו בפגישת ראשי מפלגות. אנחנו מנוהלים על ידו ואנחנו שמחים על כך. פגישה שכולם משתתפים, עוברים על סדר היום השבועי, אם יש בעיות מציפים אותן ופותרים את הבעיות. זה לא משהו חדש לקואליציה שלנו. נפתור את הבעיות. והבחור הזה, גם אם ביבי יעשה שלום עולמי, הוא עדיין יפגין נגד נתניהו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm