ח"כ משה סעדה התראיין היום (שני) לתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על גל ההפגנות המתמשך, על הרפורמה המשפטית ועל הגזענות במערכת המשפט. על ההשבתה במשק בעקבות המחאות לפני כשבוע, אמר: "שמעתי על אנשים בהייטק שלא הלכו לעבוד כי שאלו אותם למה הם לא הולכים להפגין, הם מרגישים לא בנוח. הפרקליטות, המקום ממנו אני בא, אמור לשקף את הצדק ולהגן על האזרח החלש - מאיים בשביתה. זה עולם הפוך, מה קרה להם?".

האזינו לקטע מהתוכנית:

"כשהייתי בפרקליטות, ראיתי כל כך הרבה אנשים מזרחים מוכשרים, שהתייחסו אליהם כאל שקופים. אנשים מזרחים שעבדו ימים כלילות, אי-אפשר להגיד שהם לא היו ראויים. זו אמירה קשה - אני חושב שהיא באה מגזענות ומשום מקום אחר", אמר סעדה. יש אנשים במערכת המשפט שהם גזענים, שמרגישים שאליהם שייך הכול וקשה להם לשחרר. בית המשפט מנסה להלך אימים על הציבור הימני והלאומי במדינת ישראל - הוא פועל נגד החוק. אני לא רוצה ללבות את השנאה, אבל בית המשפט רומס את שלטון החוק ואת הדמוקרטיה הישראלית. הוא מנצל את הכוח ואת הפוזיציה כדי לשנות את רצון העם. זו סיטואציה מורכבת מאוד ואני חושש וממנה מאוד, לכן אני קורא לכולם לעצור ולדבר. עם זאת, התחושה שלי היא שבאופוזיציה לא רוצים שיח, הם רק רוצים לשנות את רצון הבוחר בבחירות".

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם)

לסיכום, טען סעדה כי הוא הוא רוצה להקפיא את הצעת החוק למען הידברות, אך נתקל באמירות קשות מצד האופוזיציה: "אני רוצה להושיט יד, אבל יאיר לפיד משתמש במילים של מלחמה - לא מילים של אחים. בסוף צריך להגיד את האמת לציבור. הם לא רוצים את בנימין נתניהו וזו סוג של דרך כדי להדיח אותו. זה לא יקרה, הוא נבחר על-ידי העם, והעם אמר את דברו. הם לא ישנו את רצון הבוחר ולא ירמסו את שלטון החוק בישראל. על זה המאבק האמיתי".