במהלך ביקורו של שר החוץ אלי כהן באוקראינה, העביר הנשיא זלנסקי הזמנה לראש הממשלה נתניהו לבקר בקייב. בינתיים לא מתקיימים מגעים ממשיים לתיאום הביקור.

לאחר פגישתו עם מקבילו האוקראיני: השר כהן נפגש עם הנשיא זלנסקי
זלנסקי: "פוטין יפלוש למדינות פוסט סובייטיות נוספות, מחכים למערכת קלע דוד מישראל"

בתוך כך, ראשי אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-אוקראינה, יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין ויו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח״כ יולי אדלשטיין נפגשו עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לפגישה שארכה כשעה. הפגישה התקיימה בלשכתו בקייב. במהלך הפגישה דנו על הצורך בהגברת הסיוע הישראלי לאוקראינה, כולל בתחום ההגנה נגד טילים ומל״טים איראניים. כמו כן בשיחה שמו דגש על שיתוף פעולה ישראלי-אוקראיני נגד איראן בזירה הבין לאומית.

בסיום הפגישה הביעו חברי הכנסת אדלשטיין ואלקין את עמדתם לגבי הצורך בשינוי המדיניות הישראלית והגברת הסיוע לאוקראינה ואמרו לנשיא כי "רוסיה ממשיכה להפגיז את הערים האוקראיניות כולל חריקיב, בה אחד משנינו נולד וגדל. נמשך ירי הטילים ופגיעה באמצעות המל״טים האיראניים כנגד תשתיות אזרחיות. כל האשמים בפשעי מלחמה נגד האנושות חייבים לשאת באחריות. העולם המערבי כולו, בראשות ארה״ב ואירופה תמך וממשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה על חירותה ועצמאותה".

עוד אמרו כי "עלינו להפסיק לחשוש, ולנקוט עמדה חד משמעית פעילה בהתאם לערכי המוסר הבסיסיים, כפי שמצופה מכל מדינה מערבית. עלינו לסייע לאוקראינה בכל התחומים שבהם טכנולוגיות ישראליות, כולל צבאיות, יכולות לסייע להגן על האוכלוסייה האזרחית, על חירותה ועצמאותה. יש רגעים בהיסטוריה העולמית שבהם אי אפשר לשבת על שני כיסאות. אנו מקווים שביקורו של שר החוץ בשבוע שעבר היה רק הסנונית הראשונה בתהליך. כפרלמנטרים נעשה כל שביכולתנו כדי להשיג הרחבה משמעותית של התמיכה הישראלית באוקראינה בכל התחומים".

יולי אדלשטיין, זאב אלקין, וולודמיר זלנסקי (צילום: ללא)
יולי אדלשטיין, זאב אלקין, וולודמיר זלנסקי (צילום: ללא)

בהמשך, ציינו כי הם תומכים "בשיתוף פעולה מעשי בין ישראל לאוקראינה בתחום ההגנה האווירית והגנה נגד טילים ובתחומים הגנתיים נוספים. באופן סמלי, כאשר כל העולם התרבותי תומך באוקראינה, יש מדינה אחת שעוזרת לצבא הרוסי בטרור נגד האוכלוסייה האזרחית של הערים האוקראיניות, וזו איראן. אותה איראן שמצהירה בגלוי על רצונה להשמיד את מדינת ישראל, נותנת חסות לטרור נגד ישראל ואזרחיה ושואפת להחזיק בפצצה גרעינית".

בתגובה, מסר גורם אוקראיני בכיר: "עמדתם זה בדיוק מה שבאוקראינה מצפים מישראל, בלשכת הנשיא זלנסקי ידעו מראש כי זה רוח הדברים שהם עומדים לשאת בפומבי".

בתוך כך, שר החוץ אלי כהן הצהיר הבוקר במהלך "ועידת הנשיאים" המתקיימת בירושלים" כי "עדכנתי את הנשיא זלנסקי שישראל תתמוך השבוע בהחלטה באו״ם. אנחנו כמובן נמשיך לסייע מבחינה הומניטרית, ובנוסף נסייע לאוקראינה במערכות הגנה מפני טילים שיש ברשותנו״.