הדיון שלפני ההצבעה אמש על חלק מחוקי הרפורמה המשפטית היה סוער. במהלכו אמרה ח"כ יוליה מלינובסקי: "בקומה השניה יושב כאן רודן (נתניהו) ואתם המשרתים. בשביל מה באתם ממרוקו? כדי להחליף מלך במלך?".

ח"כ מלינובסקי שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחסה לדבריה: "באופן ציבורי, וכנבחרת ציבור אני חושבת שאנחנו באירועים טראומתיים, במחטף שלטוני".  

עוד היא ביקשה להבהיר את דבריה ואמרה: "אני רואה שהליכוד בחולשתם ומתוך פחד ממני מנסה לעשות מזה סיפור של גזענות. אני מאמינה בלב שלם שאזרחי ישראל בלי קשר מאיפה שהם באו, הם לא רוצים פה מלכות, הם לא רוצים שיהיה פה רודן ושליט יחיד. בדיוק כמוני שבאתי מברית המועצות, ואני לא רוצה שיהיה פה צאר. ניגש אליי בחור צעיר עוזר שר ואמר לי 'את צודקת, הייתי במרוקו ובכל מקום יש את התמונה של המלך'. הליכוד מתוך חולשתם כנראה שיש בדברים שלי משהו, מתוך הפחד שלהם, לוקחים כל דבר ומנסים להשתמש בזה לרעה. אם הם לוקחים דברים שלי נראה שיש לי כח". 

זו הדרך של שליט יחיד, ואנחנו לא רוצים להגיע לשם. היו כבר דוגמאות בהיסטוריה, אני יודעת מה זה דיקטטורה כי אני גדלתי בברית המועצות והייתי שם, ואני מאמינה אף אזרח ישראלי לא רוצה לאבד את הזכויות הבסיסיות שלו ואנחנו בדרך לשם, ועל זה אנחנו נלחמים. אנשים לא יודעים מה זה דמוקרטיה, זה הדברים הבסיסיים", אמר. 

על חוקי הרפרומה, ועל החוקים הצפויים לעבור במליאת הכנסת: "זה בדיוק מה שאני הזהרתי, כאשר אין כאשר אין בלמים ואיזונים - הכול מותר. קודם כל להחליש מערכת של בתי משפט, ולחזק בתי דין רבניים. כאשר יש לנו רודן שכל מה שמעניין אותו זה ההנאה האישית והאינטרסים האישיים והמדינה זה הדבר השולי על הדרך. זה מה שאנחנו רואים. למה כך כך חשוב להעביר את המחטף השלטוני? אם זה יעבור - הכול מותר. אין שום הגבלה, אין גבולות. ברגע שאדם מאבד גבולות הוא יכול להדרדר למקומות ממש בעייתים. ברגע שאתה מחליש את מערכת המשפט אף אחד לא יכול להגיד לך שום דבר".

יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות הכנסת)
יוליה מלינובסקי (צילום: דוברות הכנסת)

על האפשרות שנשקלת - התפטרות קולקטיבית מהכנסת: "לא מוכר לי דבר כזה, לפחות אתמול בלילה לא שמעתי שום דבר. לא ידוע לי על כאלה כוונות. אין על מה לדבר. אין דבר כזה. אנחנו אתמול אמרנו שאנחנו החרמנו את ההצבעה בדיוק מהסיבה הזו, כל מה שהיה שם היה לא לגיטימי. מה שרצינו זה להשאיר את הקואליציה המפוארת הזו לבד באולם, אנחנו לא נתנו יד להליך לא לגיטימי".

"סיעות אחרות בחרו אחרת כמו יש עתיד, להסביר לעם שכל מה שקרה שם זה מחטף שלטוני לא לגיטימי. אני מאמינה בשכל ישר של אזרחי ישראל. אם אנשים חושבים שלא מעניין אותם ולא איכפת להם הם טועים טעות חמורה - היו הרבה דוגמאות בהיסטוריה של אנשים שחשבו ככה, והם שילמו מחיר", הוסיפה.