אורן פסטרנק, אחד מהמוחים ביציע האורחים במליאת הכנסת אמש במהלך ההצבעה על סעיפי הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט, התראיין היום (שלישי) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM והתייחס לדברים. 

סקר חדשות 13: 55% תומכים בעצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית

"בוקר שחור על הדמוקרטיה, אני לא דפקתי על הזכוכיות, היו חבר'ה אחרים, אני התרוממתי כשהייתה אלימות נגד נשים ותפסו שם מפגינים כאילו הם מחבלים של חמאס", תקף בפתח השיחה. "אני יודע מה אסור ומה מותר, אפשר להרחיק. אבל אני חייב להגיד, אם הייתי חבר כנסת מהאופוזיציה לא הייתי מחייך לנתניהו, לא הייתי לוחץ לו את היד בחודשים האלה. זה לא עוד קרב על סעיף תקציבי כזה או אחר שאפשר לחייך אחר כך, זה קרב על הדמוקרטיה שלנו ועל זה שתהיה פה מערכת משפט עצמאית".  

עוד המשיך ואמר: "אני הייתי מוזמן של חבר הכנסת ולדימיר בליאק לכנסת, אגב, אני לא הייתי במפלגת העבודה פעם, אני לא חבר מפלגה, את ולדימיר אני מכיר שנים. אראל, אני הפגנתי איתך ב־2012 עוד בימים שרצו לפטר את עובדי 'מעריב', הייתי במחאת 2011, החוקים האלה שעברו אתמול בסוף יפגעו, ואתה לא מרגיש את זה עכשיו, ההערצה העיוורת שלך לביבי, אבל החוקים יפגעו בכל אחד ואחד מאיתנו". 

לטענה של המראיין כי אין מקום אחד בעולם שבו שופטים בוחרים את עצמם, השיב פסטרנק: "קודם כל, שופטים לא בוחרים את עצמם, השופטים נבחרים בוועדה לבחירת השופטים. לשופטים יש שלושה נציגים מתוך תשעה בוועדה לבחירת שופטים. השיטה היפה שנהוגה במדינת ישראל מזה 75 שנה היא שמגיעים להסכמות ולכל אחד אין צד יותר חזק מהשני". 

לשאלה 'מדוע בית המשפט לא מגוון', ענה שמדובר בספין: "זה גם עוד ספין, זה ממש לא נכון. מה עם אדמונד לוי, מושיק כהן, חיים כהן? השיח הזה לא נכון, גם אם יש טעויות לאורך השנים מתקנים אותם בהסכמה, לא ב־200 קמ"ש. ראיתי אתמול בכנסת את ח"כ שמחה רוטמן, אחוז עמוק ב־275 שנה הוא חייב עכשיו להעביר, לא 30 יום או 60 יום, חייב עכשיו להעביר את הרפורמה הזאת כאילו זאת מלחמה מול החמאס או מול איראן". 

פסטרנק התייחס למחאתו: "לא הורחקתי מהכנסת, גם חברי הכנסת אגב לבשו דגלי ישראל, בכלל, ממתי דגל ישראל נהיה דגל אסור במדינת ישראל? מה מעכשיו יהיה מותר רק דגל של הליכוד או דגל 'ביביסטן'? מה דגל ישראל שנמצא מאחורי כל נואם? אתה לא חושב שהגזימו קצת?. הייתה אלימות מוגזמת, אני לא דודי אמסלם שמייצג את ציבור עונדי שעון הקרייטה. אגב, הייתי אתמול בהפגנה, היו 150 אלף מזרחים, אשכנזים, מילואימניקים, הייטקיסטים". 

לשאלה האם הוא תומך בהידברות עם הממשלה על מנת להגיע לפשרה בנושא הרפורמה, ענה המרואיין כי "אני לא תומך 'יש עתיד', אגב מעולם לא הצבעתי 'יש עתיד', יש לי חברים שמה. אני הצבעתי מפלגת העבודה אם אתה רוצה לדעת. אני יתום פוליטי ואני לא חבר באף מפלגה כיום. אני רק רוצה להגיד משהו לגבי המנהיגות, אתה מדבר על החיוכים, מה שיאיר לפיד כיו"ר האופוזיציה צריך לעשות זה כמו זלנסקי, לרדת לשטח. הוא היה צריך להיות ביציע המליאה, ללבוש חולצת קרב ולהבין שאנחנו במלחמה על הדמוקרטיה". 

על מתווה הפשרה של הנשיא יצחק הרצוג, אמר: "אני בעד הידברות בתנאי שתהיה עצירת החקיקה. ברגע שאתה מנהל משא ומתן תחת אש, מי שדוהר אלייך ב-200 קמ"ש אתה בעמדת נחיתות. אני בעד הידברות אמיתית וכנה, שתהיה הקפאה של הליך החקיקה ולהבין שאנחנו במשבר חוקתי. אגב, הכוח אצלנו, אני חושב גם שיש הרבה תמיכה מהליכוד. אני חושב שיש הרבה שינוי מאז הבחירות ותראה את הסקרים מאתמול שהליכוד גם יורד בכוחו. אני רואה גם מה קורה בשטח. שבוע שעבר הייתי במילואים, הייתי פעמים במילואים, הייתי מ"פ בשריון הייתי במילואים בכנסת, בהפגנה ובמילואים למען הגנת המדינה. צריך להבין שאנחנו ברגעים מאוד קריטיים ואני חושב שגם האנשים, החברים השפויים בליכוד כמו דיכטר כמו ברקת צריכים להתעשת". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM