לאחר הסערה בכנסת: שר המשפטים יריב לוין התארח היום (שלישי) בכנס "בשבע", לאחר ששני החוקים במסגרת הרפורמה המשפטית עברו הלילה בכנסת בקריאה ראשונה. "בכלי התקשורת נראה שהיום הוא יום עצוב, כולם מודאגים וכו', זה בוקר של תקוה גדולה, של אמונה גדולה, ושל נחישות", טען. 

בכיר באו"ם נגד הרפורמה המשפטית: "מסתכנים בהחלשת זכויות האדם"
ארגון לביא בפניה ליועמ"שית: "עצרי את מעורבותך ברפורמה המשפטית בשל ניגוד עניינים"

כשנשאל על פיטורים אפשריים של  היועמ"שית גלי בהרב מאירה, השיב: "לא עוסקים כרגע בפיטוריה, כי אנו מתמקדים ברפורמה וכי כרגע ממילא בג"צ יבטל מהלך כזה לגבי ההמשך - נקווה שהיא תתעשת ותפסיק להכשיל את הממשלה".

הרפורמה במערכת המשפט (חוק יסוד השפיטה) אושרה בקריאה ראשונה. צילום: ערוץ כנסת

על כך שהוא מוקף לאחרונה במאבטחים, אמר: "זה לא סוד שיש המסיתים לאלימות, החששות האלה כנראה קיימים, אבל אני לא רואה בזה עניין אישי. ולנו שומעים את הדברים שנאמרים, לטעמי, חייב לומר, מכבד את כל מי שמפגין, לצערי יש חלק ממנהיגי המחאה הזו, דווקא אלה שאין ציבור מאחוריהם, בוגי, חולדאי, ברק ואולמרט, שמדברים ומתנהגים בדרך שאי אפשר לקבל אותה. תמיד החשש שהדבר הזה ישפיע על מישהו, אבל זה עניין לממונים על האבטחה".

הוא טען כי הטענות מצד האופוזיציה על כך שדרושים שינויים במערכת המשפט, אך בדרך אחרת, הן ניסיון לסקל כל שינוי אפשרי: "כמה הצעות לרפורמה במערכת המשפט הביאה יש עתיד? מישהו מהחכים שלה? צריך להבין שאלה דיבורים ריקים שכל תכליתם היא רק לעכב את החקיקה, לייצר כאילו דיונים, במטרה בסוף שמשהו יקרה וזה ייפול, ואת זה אני לא אאפשר".

עוד תקף: "אין מדינה שהשופטים הם בעלי הבית ובוחרים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר. אני הלכתי בדרך הביניים". עוד הוסיף כי "אני מניח שבסוף נגיע לתוצאה מיטבית, שתשמור על עקרונות היסוד של הרפורמה, ובראשם העובדה שמערכת המשפט לא תהיה שייכת לקבוצה אחת, אלא תהיה שייכת לכל העם, גם בהרכב האנושי, וגם בפתיחות לשמוע מצוקות של אנשים שעד כה הדלת הייתה סגורה בפניהם".

מלשכת היועצת המשפטית לממשלה נמסר בתגובה: "איום בפיטורים לא ירתיע את היועצת המשפטית לממשלה מלמלא את תפקידה".