460 יוצאי שב"כ הוציאו מכתב פתוח למי שעמד בראש השירות בעבר, וכיום הוא שר החקלאות אבי דיכטר וקראו לו לא להסכים למתווה הרפורמה המשפטית, וטענו שהחקיקה היא הפיכה נגד סדרי המשטר. במכתב הם דורשים שלא ייתן יד להרס המוסדות הדמוקרטיים של ישראל. 

ראש השב"כ פגש את לפיד וגנץ וקרא להרגעת הרוחות
"חמור יותר מתקופת רצח רבין": תסריט האימים של בכיר השב"כ לשעבר

היועמ"ש לשעבר של השב"כ,  עו"ד אלי בכר, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM והתייחס לדברים: "אנשי השירות הם לא אנשים שבדרך כלל כותבים מכתבים, בטח לא תחת הכותרת של אנשים שעבדו בעבר בשירות. אני לא זוכר אירוע כזה. ומה שגורם לצעדים חריגים זה המצב החריג שאנחנו נמצאים בו והתחושה שאנחנו נמצאים במשבר גדול מאוד, ואחד האנשים שתורמים לו זה בן אדם שהכרנו אותו ושחרט על דגלו ודגלנו ערכים אחרים, ומכאן האכזבה והציפייה שהוא יתעשת".

"כאן זה אומץ לב מסוג אחר, לעמוד ואם אתה מבין לאן זה מוליך אז הציפייה ממך זה שאותו אומץ לב שהפגנת או חלק ממנו תפגין גם במסדרונות הפוליטיים. לא יודע אם לקרוא לזה פחדנות, אני לא מנתח עד כדי כך את אישיותו. אבל אני חושב שאם אדם כמו דיכטר, שמבין מצויין מה קורה, הוא בעצמו היה מאלה שנתנו הרצאות על שב"כ במדינה דמוקרטית, איפה מדינה דמוקרטית ומה שהוא מקדם פה עכשיו? זה לא עניין של הבנה, זה עניין שמגיע ממחוזות אחרים, אבל בטח לא עניין שצריך להסביר לו כי הוא מבין את זה מצויין", הוסיף.

לדבריו, "יכול להיות שהשיקול שלו שיקרה משהו ואז יקראו לו, אבל בזמן הזה הוא נותן יד להרס המדינה וכל הקרקע שכולנו עומדים עליה. הכול לצרכים אישיים. לא, היו פגישות איתו, אני לא נפגשתי איתו. אני לא צופה שזה יעזור, יש לו נטייה להחליף עקשנות במילה נחישות, ונראה לי שהוא תקוע במקום הזה".

אבי דיכטר (צילום: אבשלום ששוני)
אבי דיכטר (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, טען בכר כי "מדינת ישראל הכוח האמיתי שלה זה הלכידות החברתית שיש פה. זה שאנחנו אנשים שונים עם דעות שונות נמצאים תחת בסיס משותף של ערכים, כולנו מבינים על מה מדובר. כשזה נפרם, אז נאום קורי העכביש של נסראללה יכול להתגשם, החברה הישראלית עלולה להיפגע בצורה מאוד חזקה ויש לזה השלכות שקשה אפילו לדמיין אותן".

"אני חושש מאוד שנאום קורי העכביש, ולא סתם מצטטים אותו כבר 20 שנה, משום שהוא נוגע בנקודה - אם הפוליטיקאים לא יבינו שאת הרקמה הזו אסור לפרום אז אנחנו באמת נהיה קורי עכביש. אני חושב שאנשים שבאים מהמקום שהוא בא ממנו, ושעברו יחד איתו או לא יחד איתו הרבה טלטלות שנוגעות לשאלה של שלטון החוק, של שב"כ במדינה דמוקרטית, הם מדברים אליו בשפה שהוא דיבר אלינו. מה שאנחנו מבינים זה מה שהוא מבין בדיוק, פשוט השיקולים שלו אחרים", אמר.

עוד אמר בכר כי "שהמשבר מאוד עמוק. הנכונות להתגייס, לפעול ולעשות עבור המדינה נפגמת עכשיו אצל אנשים רבים מאוד. כשנצטרך למדוד את זה אני מקווה שלא נגיע למסקנות עצובות כי זה יכול להיות משבר אדיר לחברה שלנו ולשם הממשלה ודיכטר דוחקים אותנו, בדיוק למקומות האלה. על זה המכתב ועל זה הצעקה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm