מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך תקף היום (רביעי) את הממשלה בעקבות הרפורמה במערכת המשפט וטען כי "אם ידרשו לבחור - השב"כ המוסד צה"ל והמשטרה יקשיבו לשלטון החוק. אני לא רוצה להגיע לשם אבל אם חלילה נגיע לשם זה יהיה משבר גדול. הממשלה לא עשתה שיעורי בית. מי שייפגע מהמשבר הפיננסי שייווצר מהרפומה המשפטית, הם בעיקר המוני ישראלים בשכבות החלשות, שהפנסיה שלהם תלויה בשוק ההון והמצב החדש ידרדר אותם לעוני".

"נתניהו מובל": רוני אלשיך מבקר בחריפות את התנהלות ראש הממשלה

אלשיך הוסיף: "שרי הממשלה גם לא לקחו בחשבון את עמדת הדין הבינלאומי על חקיקת החלשת מערכת המשפט הישראל. יהיו לכך משמעויות גדולות על היכולת להגן על אנשי ביטחון וציבור ישראלים מפני אימת הדין הבינלאומי. עד כה מי שהגנו עליהם הם בג"צ ופצ"ר, אשר חוסנם מנע מאמצעי אכיפה בינלאומיים הוצאת צווי מעצר נגדנו. אני לא מכיר אף אחד סביב שולחן הממשלה שמוכן לשלם את הדין ולהסתכן בקבלת צו מעצר בינלאומי". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"פורום קהלת לא לקח בחשבון את הערכה שלי שבית המשפט יבטל את החוקים הללו, מה שעלול ליצור משבר חוקתי איום ונורא. ואז שאלת השאלות למי מערכת הביטחון תקשיב. יש כוחות רבים חיוביים שמוכנים לבוא לעצור את הנושא לפני שתנפץ אל הקיר", סיכם אלשיך את דבריו במסגרת כנס הנהגות הקיבוצי. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<