שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שיגר לאחרונה מסר לכיוונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו במידה שהעברת הסמכויות במשרד הביטחון אליו לא תתממש, הוא לא יתמוך בהעברת התקציב, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13. כזכור, סמוטריץ' משמש גם כשר במשרד הביטחון, וכחלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית, סוכם כי השר יקבל גם את הסמכויות האזרחיות ביהודה ושומרון. 

סמוטריץ' תוקף את גלנט: "אם יש לו בעיה שישים את המפתחות"

עוד על פי הדיווח, החלטת ממשלה להעברת הסמכויות כבר הוכנה, אולם נתניהו מעכב אותה לעת עתה, מחשש להשלכות שליליות כלפי ישראל בהאג, עקב הוצאתה אל הפועל. 

כזכור, עימות נרשם לאחרונה בנושא בין סמוטריץ' לשר הביטחון יואב גלנט, זאת לאחר פינוי הכרם בבנימין. "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע", ציין השר והוסיף: "עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון".

הוא תקף את גלנט בחריפות: "התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך", הוסיף, "מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר. אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".