אחרי יומיים של דיונים סוערים, ועדת הכספים אישרה היום (חמישי) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו למימון ההוצאות במעונות בקיסריה וברחוב עזה בירושלים. במסגרת כך ציינו במשרד ראש הממשלה כי עלויות השיפוץ המעון הרשמי בבלפור ירדו לסביבות 50 מיליון שקלים.

"כמו עכברים": עימות סוער בדיון על דרישות המימון של משפחת נתניהו

במשרד רה"מ הבהירו כי במעון החלופי הרשמי, המדינה תממן טיפול והחזקה שוטפים ללא ענייני שיפוץ והשבחה במעון, וכי כל אלה יהיו בליווי של יועצים מקצועיים, שיחוו דעת אם צריך לבצע אותם.

מוקדם יותר, בתחילת דיום ועדת הכספים, חילופי מילות גנאי נשמעו בין חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד וחבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד בנושא מימון מעונות ראש הממשלה. ביניהם נשמעו: "מי אתה", "גס רוח", "עלוב נפש", "חבורה הזויה".

בפתח הדיון תקפו חברי האופוזיציה את העלאת הנושא לדיון. ח"כ חמד עמאר אמר: "הלילה נורו על תושבי הדרום 6 רקטות, הם נכנסו למקלטים בשעה 4 בבוקר. הטרור משתולל, רצח נשים, הפשע לא מקפל את הרגליים, להיפך. השקל ממשיך להיחלש, אין לי בעיה עם מעון ראש הממשלה, ושיהיה הכי מפואר שיש, אבל לא שני בתים. החלטת הממשלה מ-82 לא דיברה על שני בתים פרטים". 

גם ח"כ ולדימיר בליאק ביקר בתחילת הדיון על מימון המעונות, ואמר: ״אני מתבייש היום לקחת חלק בוועדה. אנחנו מתכנסים באופן מאוד חריג ביום חמישי, אני מניח שמופעלים עלייך כבוד היו"ר לחצים מאוד כבדים לכנס את הוועדה גם אתמול בלילה וגם היום בבוקר. הלילה נורו טילים, הדיון הזה הוא ביזיון לוועדת הכספים והכנסת, זה ביטוי לניתוק המוחלט שלכם ממה שהציבור מרגיש, לכן הצעתי לסדר הוא לבטל את הדיון הזה".

ח"כ יצחק פינדרוס גם תקף: "בושה וחרפה שאתם מבזבזים לנו זמן". 

החלטת ועידת הכספים גררה תגובות סוערות, בהן תגובתה של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, שאמרה: "בלילה טילים על הדרום, מציאות ביטחונית קשה, ובמקום שיקיימו דיון חירום בוועדת חוץ וביטחון בבוקר על המצב, מקיימים דיון 'חירום' בוועדת כספים - ועל מה? על מימון האיפור, הביגוד והבתים של ביבי ושרה. אלו סדרי העדיפויות של הממשלה - טוב שאפשר לסמוך על ממשלת ה'פרה פרה'".

צחי ברוורמן, ראש הסגל של רה"מ, אמר בדיון בוועדת כספים: "לא המצאנו את הגלגל בעניין המעון הפרטי, פשוט לקחנו דגם שקיים כיום של מעון נשיא המדינה בת"א והעתקנו אותו לרה"מ".