חבר הכנסת ולדימיר בליאק ('יש עתיד') שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק בתכנית 'איפה הכסף' ב-103FM על רקע דיוני האוצר בנוגע לתקציב המדינה.

"אנחנו בתקופה מאוד מורכבת, גם בכנסת, וגם בחברה הישראלית. הממשלה התחילה עם התקציב, אבל התקציב לא מוכן. מספיק לומר שהרצת התקציב נשלחה לשרים רק 24 שעות לפני הדיון, הרי זו בדיחה", תקף בליאק בפתח הריאיון. "לא עובדים בצורה כזו ואני מבין שהחלוקה בין המשרדים נעשתה בצורה אקראית. כך נראית הממשלה הזו, שבעצם לא עוסקת בבעיות היסוד של החברה הישראלית. בסופו של דבר, אין להם כמעט זמן עד לאישור התקציב ב־29 במאי".

לנושא הדחייה, השיב: "יכולה להיות דחייה, יש להם רוב והם יכולים לשנות את החוק, אבל זה מסר שלילי גם לכלכלת ישראל, וגם לשווקים הבינלאומיים. לא שחסרים לנו מסרים שליליים בתקופה האחרונה, אז יהיה עוד אחד. אני כרגע מתקשה לראות איך הם יעמדו בלוחות הזמנים, כי הכנסת יוצאת לפגרה ויש מעט מאוד ימי עבודה. אני כבר עברתי תקציב אחד בקדנציה הקודמת ויודע שזה יהיה מאוד מאוד מורכב. חוץ מזה, אין לנו אפילו שר אוצר במשרה מלאה, אז איך יהיה לנו תקציב? שר האוצר לא יכול לקצר את הפגרה. זה בסמכותו של יושב ראש הכנסת. מעבר לזה, הפגרה הזו לכשעצמה היא גם ככה מאוד קצרה באופן יחסי. בכל מקרה, שר האוצר לא נמצא במשרה מלאה, וככה זה נראה. הממשלה הזו היא ממשלה מטורללת, והיא לא באמת מתנהלת כמו שצריך. היא עוסקת רק בדבר אחד - במהפכה המשפטית".

לשאלת המראיינים מה הוא חווה בכנסת, ענה בליאק: "אתמול והיום הגיעו 13 חברי כנסת לועדת הכספים בכדי לדון בהכפלת הוצאות המחייה ובתחזוקת שני הבתים הפרטיים של משפחת נתניהו. 13 חברי כנסת, כל הסגל הבכיר של ראש הממשלה. זה אירוע לגמרי מופרע. אני וחברי האופוזיציה נלחמנו חמש שעות, וביקשנו מהם מספר אחד - כמה זה יעלה למשלם המיסים? לא קיבלנו תשובות. הופעלו לחצים על גפני. לחצים בלתי אנושיים. זה אירוע מביש. הם עוסקים בהפיכה המשפטית, ובתנאי המחיה של משפחת נתניהו". 

לשאלה מאיפה יביאו את הכסף, אמר שמדובר בשאלה טובה: "זו שאלה מצוינת לאור כל מה שאנחנו שומעים. היום השקל מתחזק, אבל המגמה היא ברורה. אין ספק שאם הם לא יעצרו אנחנו נגיע למצב לא פשוט עם סכנה ואפשרות להורדת דירוג האשראי, ופגיעה ממשית באזרחי המדינה בחודשים הקרובים. הכל קשור להפיכה המשפטית. אם הם לא ישכילו לעצור את הליך החקיקה יהיו השלכות חמורות על כלכלת ישראל. אני רואה ממשלה שלא מתפקדת. לא עובדים בצורה כזו, זה ברדק. אני מאוד פסימי, אין לי פה בשורות".

באשר לנגיד בנק ישראל: "יש לו עוד שנה. הנגיד מאוד מודאג, הוא משמיע קול מקצועי ושפוי והמדיניות שלו היא תגובה לשיעורי האינפלציה. כל עוד הממשלה מתנהלת כמו שהיא מתנהלת אני חושש מאוד. הממשלה חייבת להפסיק את בליץ החקיקה הזה. מתוך דאגה לכלכלה הישראלית". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM