חבר כנסת אלון שוסטר ('המחנה הממלכתי') שוחח היום (חמישי) עם רוני בר־און ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM על רקע חלוקת הסמכויות בין שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' וההסכם אליו הגיעו.

לאחר האיום: גלנט וסמוטריץ' הגיעו להסכמות - כך יחולקו הסמכויות בין השרים

"היום יש שני נושאים שאתם בוודאי תעסקו בהם, והם שניהם מתחברים: האחד זו הפשרה הזו. איך הצליחו לכופף את מערכת הביטחון, את עמוד השדרה ואת הניהול של השטח. מול זה, יש את התקציב. קחו בחשבון שהשר במשרד הביטחון הוא גם שר האוצר, שיושב על התקציב הרב שנתית, של התקצוב של צה"ל", אמר שוסטר בפתח הריאיון.

לשאלת המראיינים מה הבעיה, כיוון שהצבא נשאר של גלנט, והאזרחות נשארת של סמוטריץ', ענה חבר הכנסת: "העניין הפשוט הוא שהמקום הזה הוא מקום בשליטה צבאית. זה שטח בשליטה צבאית מבחינה משפטית, ואנחנו פה מזעזעים את שדרת הפיקוד של צה"ל שהוא הריבון. אנחנו מפרפרים ומכניסים משפטיזציה נוספת - האם זה דחפור שצריך אבטחה או אבטחה שצריכה דחפור? אנחנו נבאיש את ריחה של מדינת ישראל בהקשר של חשד לסיפוח בפועל וכמובן, מקשים על מי שצריך לשלוט על הביטחון. יש פה ממש פגיעה בביטחון השוטף של התושבים ושל החיילים. כל הניהול של השטח הפתוח, שטח C, יש בו היבטים מרחיקי לכת. פעם אחת בהיבט המשפטי הבינלאומי צריכים להיות תחת הפיקוד והשליטה הצבאית, ואני לא רוצה להרחיב. השליטה חייבת להיות בשדרת פיקוד אחת - פעם אחת של צה"ל, ופעם של שר ביטחון. להכניס בפנים ראש ממשלה שמסובך ומעורב ובתוך תוכו יש לו כל הזמן נושאים אחרים, ואתם מכירים בדיוק את הנושאים הללו".

שוסטר המשיך ואמר: "אני מציע לכם לשמוע יועצים משפטיים של הדין הבינלאומי ולהבין מה המשמעות של זה. מעבר לזה, אני מציע לכם לשאול את מפקדי התיאום והקישור לדורותיהם ואת מפקדי פיקוד המרכז איך הם היו מתנהלים אם על החלטות סטטוטוריות של קרקע בשטחי מה שהיום נקרא C הם היו צריכים להתחיל להידיין עם אזרחים. אנחנו מכניסים את הפוליטיזציה עמוק לתוך הצבא, ואני מכיר את האנשים - הם יודעים מה מותר ומה אסור, הם חיים את השטח, והם הראשונים שהתנגדו למהלך הזה. האירוע הזה הוא רע, הוא לא נכון, והוא מסבך ניהולית ופיקודית והדבר הזה יהיה בעוכרינו. תראו, אני יכול לומר שזו לא הצרה הגדולה ביותר כן? הצרה הגדולה ביותר היא שעצם העובדה שאפשר לכופף את שר הביטחון בעזרת שר אוצר. השילוב הזה הוא לא נכון. צריך להשאיר כל אחד מהאנשים המכובדים במשרות המכובדות. את משרד הביטחון לא צריך לחלק".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM