הקרב על תקציב המדינה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא הופיע היום (חמישי) לישיבת הממשלה על תקציב המדינה. ארבע שעות לאחר תחילת הדיון הוא הופיע עם פמלייתו בפתח מזכירות הממשלה, בעוד יתר חברי הממשלה עדיין בדיון. בשיחות סגורות אמר השר על אנשי האוצר: "הם מנהלים מדיניות אגרסיבית של לא לתת שום דבר, ורוצים רק לחסוך ולחסוך". לדבריו, "הסכומים שהם מציעים הם מגוחכים. לא באתי לממשלה בשביל זה".

נתניהו וסמוטריץ' הודיעו: סוכמו עקרונות תקציב המדינה לשנים 2023-2024
לאחר המתקפה של נתניהו: היועמ"שית הגיעה לראשונה לישיבת הממשלה

בן גביר מהווה את אחד המכשולים בדרך לאישור התקציב, לאור דרישתו לתקצב את במשרד לביטחון לאומי בסכום על סך של 14 מיליארד שקלים שמטרתם לחזק את המשטרה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "הממשלה תדון ותאשר היום את התקציב ל-2023 2024. בביטחון הושגה הסכמה על תוכנית רב שנתית למערכת הביטחון וצה"ל. התוכנית נותנת שינוי ותגמול כלכלי ראוי ותקצר את זמן הכניסה לעבודה לחיילים. בביטחון הפנים אנחנו מוסיפים אלפי שוטרים למשטרת ישראל, מקימים משמר לאומי, מוסיפים אמצעים למשטרה ובכך מחזירים את המשילות למדינה".

"אני רוצה להודות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ וצוותי הממשלה לשיתוף הפעולה", הוסיף. "יש מי שמנסה לערער את כלכלת ישראל, היסטריה שאין לה אחיזה במציאות. הכלכלה חזקה בזכות עצמאות בנק ישראל, ובאמצעות הצעדים שלנו. אני אומר לכם שמדובר בתקציב אחראי ומקיף ליוקר המחייה. זה בזכות מהפכת השוק החופשי שקידמנו בעבר ובזכות חיסוני הקורונה שהבאנו".

עוד אמר נתניהו, כי "אנחנו צופים גירעון של אחוז אחד. בכל שנותיי אני לא זוכר דבר כזה, זה סימן טוב לבאות. כלכלת ישראל היא אחת מהמובילות בעולם, והתקציב הזה יבטיח את המשך המגמה".