השר לשעבר חיים רמון, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM, והתייחס לסקר “מעריב־סופהשבוע”, לפיו כוחה הציבורי של הליכוד נמצא בירידה. "ודאי שזה דרמטי, זה מצביע על מגמה, על כך שכמו שלזר אמר 'רוב הציבור רוצה רפורמה, אבל גם רוב הציבור לא רוצה את הרפורמה בדרך שבה היא מתנהלת'. ואני מאלה שחשבתי שהיא צריכה להתנהל אחרת", ציין.

סקר מנדטים דרמטי: הליכוד מתרסק - וזו המרוויחה הגדולה ביותר
"התבטאויותיו רוויות הסתה": הליכוד הגישה תלונה נגד אהוד ברק

עוד הוסיף כי "רפורמה כל כך מהותית, מחזירה סדרי עולם, צריכה להיערך בצורה שונה. חשבתי שצריך להתחיל קודם כל בלהסביר למה צריך רפורמה, ולא בבליץ של חקיקה. חשבתי שצריך להתחיל עם אימוץ רפורמת גדעון סער, סער הציע רפורמות מרחיקות לכת. תתחילו בזה".

"הסיבה המרכזית לתוצאות הסקר הזה, היא שאנשים התחילו להפסיד כסף. לדעתי, חרדה כלכלית - כאשר מכל עבר שומעים על חרדה כלכלית ואנשים מתחילים להיפגע, מי שאחראי בממשלה צריך להגיד 'רגע, אני צריך לבוא ולראות איזה פשרות אני עושה'".

הוא המשיך להצביע על הבעיה, לתפיסתו: לצערי הרב, ראש הממשלה נוטרל והוא באמת חושש שיש כוונה להוציא אותו לנבצרות ואז הוא איננו עוסק בנושא שמשסע וקורע את החברה הישראלית. לכן צריך לבוא ולהגיד 'שבועיים שלושה אנחנו עושים פסק זמן, רוצים לראות מה ניתן לעשות'. אי אפשר להמשיך ולהתעלם מהמציאות. האיתות הזה הכי חשוב כי הוא איתות פוליטי".

כמו כן, רמון ביקר את החלטת היועמ"שית בעניין מעורבותו הפומבית של נתניהו בענייני הרפורמה: "אני חושב שכמו שלא יכול להיות שראש ממשלה שיהיה מנוטרל ממבצע צבאי כי הוא קשור לאיזה עניין של הספקת תחמושת, הוא לא יכול בנושא הכי מרכזי לא לעסוק בנושא, לא לטפל בו ולא לדעת. נניח בחוק לשינוי השיטה לבחירת שופטים אל תיגע, אבל למה זה קשור לחוקי יסוד ודברים אחרים? הוא חייב לקחת את הסיכון, לבוא, לשבת".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm