בחדשות אל-ראד שבירדן דיווחו היום (שישי) כי הממלכה צפויה לארח ביום ראשון הקרוב מפגש מדיני-ביטחוני בין ישראל והפלסטינים, בהשתתפות נציגים ממצרים וארצות הברית. זאת, במסגרת המאמצים להגיע לתקופה של רגיעה וצעדים בוני אמון בין הצדדים. 

10 מחבלים חוסלו בחילופי האש בשכם; גוב האריות: "נכה בחזרה"
לאחר המבצע בשכם: ברשות הפלסטינית תוקפים - "ישראל בגדה בנו"

כמו כן, דווח כי הפגישה מגיעה כהמשך למאמצים האינטנסיביים שעושה ירדן בתיאום עם הרשות הפלסטינית ושאר הצדדים לעצור צעדים חד צדדיים והסלמה ביטחונית המאיימת לפרוץ גלי אלימות גדולים. בנוסף, נטען כי המפגש שייערך לאור אתגרים מדיניים וביטחוניים, הינו מפגש ראשון מסוגו בין הפלסטינים לישראל בהשתתפות מדינות האזור מזה שנים.

כאמור, הפסגה מגיעה בצל מתיחות בטחונית גדולה לאחר המבצע הגדול בשכם השבוע בו חוסלו 11 מחבלים, וכן ירי הרקטות מעזה לעבר העוטף. חבר הוועד המרכזי של הפתח, עבאס זכי, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" כי "ישראל בגדה ברשות הפלסטינית" על ידי ביצוע המבצע הצבאי בשכם".

לדבריו, "הסכם חדש היה אמור להיחתם בין ישראל לרשות הפלסטינית, אבל ישראל בגדה בנו וביצעה את הפעולות בשכם", ציין, "ממשלת נתניהו נוהגת בסנקציות הקשות ביותר נגד עמנו הפלסטיני, שהאחרונה שבהן הייתה הטבח בשכם". לאחר מכן טען כי "זה מה שגורם לנו לנתק כל התקשרות עם ישראל, להפסיק את התיאום הביטחוני ולפנות לבית הדין הפלילי הבינלאומי".