שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, שוחח הלילה (שישי-שבת) בטלפון עם שר הביטחון יואב גלנט והביע תמיכה ב"הורדת המתיחות" בגדה המערבית, זאת לאחר הפשיטה הצבאית של כוחות צה"ל השבוע שהובילה ל"מספר אזרחים הרוגים", כך נמסר מהפנטגון. עוד הדגיש אוסטין בפני גלנט את מחויבותה של ארה"ב לביטחון ישראל ולזכותה להגן על עצמה מפני טרור.

10 מחבלים חוסלו בחילופי האש בשכם; גוב האריות: "נכה בחזרה"

כזכור, לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל פעלו במהלך השבוע בקסבה של שכם למעצר שלושה מבוקשים שהיו מעורבים בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי, וכן בפיגוע הירי שבו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל ובפיגועים נוספים. לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הפעילות חוסלו כ-10 מחבלים וכ-97 נפצעו. בתגובה לכך, קבוצת הטרור "גוב האריות" הצהירה: "נכה בחזרה במדינת הכיבוש, הו אריות אלוהים, זוזו, זאבינו הבודדים, הגיע הזמן שנחיה בכבוד או נצטרף לשורות הקדושים. עם גודל הכאב שפקד את שכם, הכיבוש יבלע כאב כפול".

גורם צבאי בכיר התייחס לפעילות ואמר: "חומרי הבערה כבר כאן באמת באמת צריך רק גפרור. אם החוליות היו מצליחות לבצע פיגועים שאנחנו מצליחים לסכל היו מתממשים היינו יכולים כבר להיות בהסלמה ולכן חשוב להמשיך לבצע את המעצרים בשטח. אנחנו נערכים לפיגועי נקמה. לא בקשנו תגבורי כוחות יש לנו מספיק".