מפלגת העבודה הגישה הערב (שבת) תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לפתוח בחקירה בשל "האמירות המסיתות". זאת, בעקבות הסערה שנוצרה בעקבות התבטאותו של רה"מ בישיבת הממשלה, כשעל פי הדיווחים, אמר כי "אני רוצה לתת לכם אגרוף להלום בהם, אותם האנשים שהפגינו נגד הסכם הגז ונגד החיסונים בקורונה - הם אותם אנשים שמוחים היום". בתוך כך, חברת הכנסת מרב מיכאלי אמרה כי "בפעם הקודמת שהתעלמנו מההסתה שלו - זה נגמר ברצח. הפעם לא ניתן לזה לקרות".

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק האישי שלו והתייחס לסערה שנוצרה בעקבות התבטאותיו במהלך ישיבת הממשלה. 

בפוסט שפרסם, כתב נתניהו כי "הצביעות וחוסר האחריות של התקשורת וראשי האופוזיציה היא בור בלי תחתית. הם מכוונים ליצור אנרכיה במדינת ישראל ולפגוע בכלכלתה כדי להביא לבחירות שישיות. במשך שבועות הם שותקים מול קריאות מפורשות של מנהיגי המחאה לשפיכות דמים, שימוש בנשק, מרי אזרחי, סרבנות, הוצאת השקעות מישראל, רצח בראש ממשלה, פגיעה בבני משפחתו, בשים ובסמלי שלטון".

הפגנה נגד הרפורמה בירושלים (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
הפגנה נגד הרפורמה בירושלים (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

במקום זאת, הם בוחרים לתקוף דווקא אותי על ידי עיוות מכוון של דבריי. לכל מי ששמע את דברי, היה ברור שכוונתי הייתה לנגח את הטענות השקריות של אלה שמפיצים תבהלה, ולא בשום קריאה לאלימות או פגיעה בזכות ההפגנה. הם אינם מוכנים לקבל את העובדה שהם הפסידו בבחירות. לשם זה הם מוכנים למוטט את הבית. הם צריכים להתבייש באופן שבו הם מנסים לעוות את התודעה של הציבור בישראל".

עוד כתב, כי "במקום להיענות לקריאות שלנו להידברות ולהרגעת הרוחות, הם קוראים להלהטת הרוחות ולאנרכיה. אני קורא לקולות האחרים באופוזיציה לא לשתף פעולה עם ההפקרות הזאת ולהיכנס להידברות רצינית לטובת כל אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

בתוך כך, לשכת ראש הממשלה הביאה את הציטוט המדויק לטענתה מישיבת הממשלה. רה"מ נתניהו: "הם אמרו לנו מה קורה. תבינו מה עשינו כאן, מה חוללנו - אנחנו שמנו את ישראל בעצם בעצמאות אנרגטית, במצב שמחיר הגז אצלנו, כמה הוא, שליש מהממוצע העולמי? שליש מהממוצע העולמי. אתם זוכרים איזה דברים אמרו? אני רוצה שתצטיידו בזה ותיתנו פשוט את האגרופים בחזרה, מה שנקרא. זה לא רק להלום בטרור, כמו שאמרנו, זה גם להלום בשקר, להלום בשקר. תראו מה זה, איזו תוצאה".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד  (צילום: מארק ישראל סלם)
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד (צילום: מארק ישראל סלם)

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב לדבריו של רה"מ: "נתניהו, הגיע הזמן לשים סוף לשקרים שלך. כמו שהסבירו כל הכלכלנים החשובים בארץ ובעולם אתה זה שהורס את הכלכלה, אתה זה שקורע את העם, אתה זה שמסית לאלימות. אנחנו לא ניתן לך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואין לנו שום כוונות לשתוק מול ההסתה הרעילה שלך".

חברת הכנסת מרב מיכאלי הגיבה לדבריו של נתניהו: "נתניהו היה רוצה לתת לשרי הממשלה אגרוף להלום במפגינים. אלה מילותיו. עכשיו כהרגלו, הוא 'לא שומע שצעקו בוגד, לא ראה את הארון, לא התכוון ממש אגרוף'. אף ספין לא ישחרר את נתניהו מאחריות לאמירות המסיתות שלו. פעם מסית תמיד מסית. הדם שחלילה ישפך יהיה אך ורק על הידיים שלו".

חבר הכנסת גדעון סער: "ראש הממשלה - אתה תהלום בנו באגרוף? אתה תרגיש את עוצמת האגרוף הקפוץ של אזרחי ישראל שיעיפו אותך מהשלטון. אתה מדבר על להלום בשקר? אתה? שכולנו מכירים את שקריך. ששר האוצר שלך הגדיר אותך כשקרן בן שקרן? אתה הרי מסמיק כאשר אתה אומר אמת".

מארגני ההפגנות על דבריו של נתניהו: "כל אזרח ואזרחית שקוראים את דבריו יודעים ששיקול דעתו אבד. זהי הגברה של דברי ההסתה שלו מאמש נגד מאות אלפי ישראלים טובים שנאבקים על הדמוקרטיה. כך נראה ראש ממשלה שהבין שאיבד את הלגיטימיות שלו. אנו קוראים לנשיא המדינה ולראשי המפלגות לגנות ולהוקיע את דבריו של המסית הלאומי. בושה".

כאמור, לאחר הדיווח על דבריו של ראש הממשלה, נמסר מלשכתו הבהרה לדברים ומסרו בתגובה כי "כשראש הממשלה השתמש במילה להלום הוא התכוון לנגח בטיעונים השקריים של מי שמנסים להפיץ את הבהלה, ולא להלום פיזית באיש".