רועי נוימן, מראשי המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחס להפגנות שהתקיימו אמש ברחבי הארץ. 

המחאה חייבת לעלות הילוך, ואין מנוס מלהיכנס עם הראש בקיר | אדליסט
המחאה נגד הרפורמה: כלל הצירים נפתחו לתנועת כלי רכב, 21 מפגינים נעצרו

"מבחינת כמות האנשים שיצאה, זו כמות האנשים הכי גדולה שיצאה עד היום, כ-300,000 איש מכל הארץ לפי הערכות שקיבלנו", אמר נוימן בפתח דבריו, "האווירה באמת היא מאוד קשה בין האנשים, מרגישים שמאבדים את המדינה, מאבדים את הדמוקרטיה. כולם מאוד נחושים לעצור את זה. המספרים רק הולכים וגדלים, מחאות אמורות עם הזמן לדעוך וזה בדיוק ההפך ממה שקורה פה. אנחנו מאוד נחושים לעצור את זה, אנחנו גם נעצור את זה. חבל שבצד השני בוחרים לדהור באמת בצורה לא ברורה, נגד כל רצון הציבור, להפוך את ישראל לדיקטטורה. אם נצטרך להגיע להרחיב את האירוע הזה גם לצעדות, לשיבושים ברמה היומית".

"הכוונה שלנו היא לשבש את הסדר במדינה לחלוטין כאות אזהרה למה שיקרה אם יגיעו לקריאה שניה ושלישית", הוסיף, "מדובר בשיבושי תנועה ברחבי הארץ, שיבושים של כניסה לשירותים ממשלתיים, הפגנות, צעדות, כל מה שצריך".

מפגינים חוסמים את איילון במחאה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים חוסמים את איילון במחאה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר שהובהר לנוימן כי זה בניגוד לחוק, אמר: "חד משמעית. להגיד שאנחנו עושים את זה בשמחה ובאושר? ממש לא, אבל המצב הוא כל כך קשה וכל כך חמור שאנחנו מרגישים שאין לנו ברירה לפנות למקומות כאלה, מקומות בלתי אלימים כמו במסורת של גנדי ושל מרטין לותר קינג. כן, אנחנו נשבש את הסדר במדינת ישראל".

"המדינה לא יכולה להתנהל כסדרה ברגע שמנסים להשתלט על הרשות השופטת ולהפוך את ישראל לדיקטטורה לכל דבר, בדיוק כמו בהונגריה, בדיוק כמו בפולין, בדיוק כמו בטורקיה. המשטרה לא אמורה להתמודד עם הסדרי הגודל האלה והיא גם לא אמורה להתמודד עם ניסיון הפיכה. אין לנו ברירה אחרת, עשינו במשך שבועות ארוכים רק הפגנות ואף אחד לא מקשיב, וגם הולכים ומביאים חוקים עוד יותר נוראיים כמו השתלטות עוינת על מח"ש", ציין.

לסיום אמר נוימן: "ברגע שראש ממשלה קורא להלום באזרחים שלו באגרוף, הוא הופך להיות לא לגיטימי בעליל. אין כזה דבר שראש ממשלה קורא לצאת באלימות נגד מפגינים, מול אזרחים שהוא צריך לדאוג להם לחיים טובים יותר, זה לא מקובל בעליל ופה הוא מאבד את הלגיטימיות שלו, ועוד אתמול ראיתי שהוציאו תמלול שהוא עוד יותר גרוע מהציטוט המקורי שיצא. חבל שהממשלה לא דואגת לאזרחים שלה, לא לביטחון, לא לכלכלה שמתרסקת פה, לא לכלום חוץ מלהפוך את ישראל לדיקטטורה".

סייעה בהכנת הכתבה: ירדן חדד 103FM