ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התראיין היום (ראשון) בגל"צ והתייחס לניסיונות ההידברות על הרפורמה במערכת המשפט וכן למחאות שהתקיימו אמש ברחבי הארץ.

טלי גוטליב תוקפת את לפיד: "לא מאמינה שהוא היה ראש ממשלה"
המחאה נגד הרפורמה: כלל הצירים נפתחו לתנועת כלי רכב, 21 מפגינים נעצרו

"הכיוון של המחאה הוא לא הדלקת אש באיילון ואני נגד הפרות חוק", אמר לפיד בפתח דבריו, "יש פה ניסיון לפרק את הדמוקרטיה אז עם כל הכבוד אז מישהו כתב משהו על הכביש אני לא מוכן שזה יהיה הדיון בסוף הפגנה שבאה להציל את מדינת ישראל. מאות אלפי ישראלים יצאו לרחובות מתוך תחושת חרדה ומצוקה, האנשים האלה רוצים שנחייה במדינה דמוקרטית כאם אחד".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אנחנו מעמידים פנים שאנחנו עדיין פרלמנט מתפקד כשבפועל מפרקים את המדינה", הוסיף, "האדם הראשון שבא ואמר 'בואו נלך לנשיא' זה הייתי אני. כל מה שביקשנו מהקואליציה זה לעצור את החקיקה אבל ראש הממשלה האמיתי יריב לוין קורא לעצירה גם בזמן שהם רצים עם החקיקה. 36 ממשלות היו במדינת ישראל לפני הממשלה הזאת לכל אחת מהן היו קווי יסוד מנחים לשמירה על הביטחון והכלכלה, ואז באה הממשלה הזאת".

מפגינים חוסמים את איילון במחאה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים חוסמים את איילון במחאה נגד הרפורמה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן נשאל לגבי מהלך של התפטרות קולקטיבית של האופוזיציה והשיב: "אנחנו משאירים הכל על השולחן ונדון בדברים. אני רוצה לשאול מה רוצים שיהיה פה? שיהיה פרלמנט צפון קוריאני? ברגע שממשלת ישראל עושה מהלך מתוכנן לבטל את הדמוקרטיה שום מהלך לא יימנע בדרך".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אני עליתי לדוכן הכנסת והצגתי את המתווה שלי להידברות, אם החליטו לשנות את מבנה המשטר הישראלי מן הראוי שיתקיים דיון רציני. בפועל, לא התקיים שום דבר, מדינה שמשנה את המשטר שלה תקדיש כמה שבועות לחשוב על זה", ציין.

לסיום אמר לפיד: "נתניהו הוא הכי חלש מאי פעם, סמוטריץ' מנהל את השטחים, בן גביר את ביטחון הפנים, לוין כרגע מבצע מהלך של שינוי משטר במדינת ישראל וגם אם נתניהו רוצה הוא לא יכול לעצור אותו כי הוא חלש וסחיט. אני אעשה מה שנכון למדינת ישראל תמיד, אבל הדילמה נחסכה ממני כי הממשלה לא מעוניינת בשום הידברות. אם יש פה אדם עם שלושה כתבי אישום ועבריין מורשע זו לא רפורמה משפטית אלא הפיכה משטרית".