ראש ארגון 'נתיב' לשעבר, יעקב (יאשה) קדמי, הוכנס בעת האחרונה לרשימת הסנקציות האירופית והוגדר על ידי האיחוד האירופי כ"איש תעמולה של הקרמלין", זאת לאחר שהביע תמיכה במלחמה של רוסיה באוקראינה. קדמי התארח הבוקר (ראשון) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב103FM והגיב על הדברים.

"המאבק הצבאי המוגבל" של פוטין הפך למלחמה המאיימת על שלום העולם | הוכברג מרום
שנה למלחמה באירופה: מה מוביל את פוטין ומהו הגורם העיקרי שמקשה על סיומה?

קדמי תקף את ההחלטה: "איך אני יכול להתייחס ברצינות לחבורה של רפויי השכל הזאת? סנקציות נועדו בשביל להכריח את פוטין לשנות את מדיניותו. לאיזו תת רמה צריך להגיע כדי להטיל הטלת סנקציות על אדם שאינו אזרח רוסי?"

"האיחוד האירופי חשוב אך אף אחד לאורך חיי לא הצליח למנוע ממני לומר את האמת, גם לא השלטון הסובייטי שלא ירד לתת רמה כזאת. אף אחד לא הכריח אותי לשתוק. זה ניסיון שפל לסתום פיות ולמנוע חופש דיבור", הוסיף.

בהמשך תיאר כי לא קיבל הודעה רשמית על הבשורה והוסיף: "ראיתי את שמי. הרכוש שלי באירופה יוחרם, חשבונות הבנק יוחרמו, גם המטוסים שלי והרכוש שלי, ועכשיו אני לא יכול לבקר באירופה, מי שיש עליו סנקציות לא יכול להיכנס לשם". 

בסיום דבריו, התייחס קדמי ליחסים בין רוסיה לאוקראינה, ואמר: "אני לא בטוח שהרוסים בבוץ האוקראיני, בואו נדבר בקיץ ונראה את התוצאות".