הצעת חוק הנבצרות עברה היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה ותעלה לקריאה טרומית עוד השבוע, כנראה ביום רביעי.

בתוך כך, המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון פרסם את חוות הדעת נגד הצעת החוק, לפיה נבצרות ראש ממשלה תהיה אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של רה"מ למלא את תפקידו. כמו כן, מגדירה הצעת החוק את המצב הקיים וקובע כי רק הממשלה והכנסת תוכלנה לקבוע נבצרות שלא בהסכמת ראש הממשלה ובאילו תנאים.

יוזמת יו"ר הקואליציה: הצעת החוק שתמנע את הוצאת נתניהו לנבצרות

"ראשית יש מקום לשקול האם אכן ראוי ומוצדק להגביל את הנבצרות אך ורק לטעמים של אי מסוגלות פיזית, בריאותית ונפשית", נכתב בפתח חוות הדעת, "במצב המשפטי הקיים, הוכרה האפשרות התיאורטית לקיום נבצרות בשל מצבים נוספים, וזאת בנסיבות חריגות וקיצוניות ביותר ועל בסיס תשתית ראייתית כבד משקל. ביטול אפשרות זו בחקיקה ללא הצגת מנגנון חלופי, עלול להוביל למצבי קיצון בהם לא יהיה מענה חוקי הולם".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"שנית, יש לשקול את התאמת שיעור השרים וחברי הכנסת הדרושים לאישור הכרזת נבצרות, בין היתר בשם לב להסדרים הנוגעים לסיום כהונת הממשלה בדרכים אחרות", הוסיף המשנה ליועמ"שית, "שלישית יש לדעתנו להתנגד להוראת אי-השפיטות המוצעת שיוצרת 'חור שחור משפטי' שאינו נתון לביקורת שיפוטית. לבסוף יצוין כי עלולה להתרחש סיטואציה אבסורדית בה ראש הממשלה ימשיך לכהן על אף העדר מסוגלותו לכך מטעמים בריאותיים למשל, אך לא יהיה ניתן להוציא לנבצרותו מטעמים פוליטיים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>