השרה אורית סטרוק קראה היום (ראשון) להוציא את המשלחת הישראלית מהפסגה בעקבה בה משתתפים גם בכירים פלסטינים בעקבות הפיגוע בחווארה.

הנרצחים בפיגוע הירי בשומרון: האחים הלל מנחם ויגל יעקב יניב מהר ברכה
"פסגת התבוסה": ארגוני הטרור מגיבים לפיגוע ותוקפים את הפגישות בירדן 

"הפיגוע בחווארה מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מ'פסגת' עקבה", אמרה סטרוק, "אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים, 30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון. את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא 'הסתייעות' במי שקמים עלינו לכלותנו".

סגן השר אבי מעוז אמר: "עם כל עם ישראל אני כואב לשמע הבשורה הקשה מהשומרון. מדובר בעוד אירוע קשה שהוא חלק מהמלחמה בת מאה השנים מול אויבינו הקמים עלינו לכלותינו ולפגוע ולעכב את חזרתנו לארצנו. זה הזמן לפעול ביד קשה כלפי הטרוריסטים והמסיתים, להרוס מיידית את בית המחבל ולגרש את משפחתו, ולהודיע על הקמת יישוב חדש סמוך למקום הפיגוע".

שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן אמר: "פיגוע ירי קשה בשומרון והכל בגלל הסתה ברורה מצידו של אבו-מאזן. אותו אבו מאזן שעם שליחיו היום נפגש הנגבי בהוראתו של נתניהו. נתניהו לא לומד מטעויות עבר ומשדר חולשה לאויבים שלנו ומי שנאלץ לשלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל. משתתף בצערם העמוק של המשפחות. יהי זכרם של הנרצחים ברוך".

בתוך כך, עבדאללה מלך ירדן, שוחח עם יועצו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לענייני המזרח התיכון, ומסר לו כי לטענתו, יש "להאיץ את המאמצים להפחתת ההסלמה בשטחים הפלסטינים".