שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הערב (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו קריאת הרגעה בעקבות הפרות הסדר וההתפרעויות שפרצו בכפר חווארה בין ערבים ויהודים: "אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה"ל לנצח בע"ה".

כאוס בחווארה: מתנחלים הציתו בתים, הפלסטינים דיווחו על הרוג

יחד עם זאת, מוקדם יותר סמוטריץ' עשה "לייק" לפוסט של דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, בו נכתב: "כאן בחווארה, שפוך על הכביש דם ילדינו, תושבי השומרון שנרצחו פה לפני שעה. את הכפר חווארה צריך למחוק היום. מספיק עם דיבורים של בניה וחיזוק ההתיישבות, את ההרתעה שאבדה צריך להחזיר מיד ואין מקום לרחמים". 

הציוץ של דוד (דוידי) בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון (צילום: מעריב אונליין)
הציוץ של דוד (דוידי) בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון (צילום: מעריב אונליין)

בסהר האדום טוענים כי בהתפרעויות ישנם כ-100 פצועים לפחות, משרד הבריאות הפלסטיני טוען כי ישנו הרוג פלסטיני. ממד"א נמסר על שני נערים כבני 16 שנפצעו באורח קל, ככל הנראה מגז מדמיע. על פי דיווחים פלסטינים, לצד העימותים בשומרון, עשרות החלו בהפרות סדר גם על גבול רצועת עזה. עם זאת, גורם צבאי טוען כי הושגה שליטה בחווארה, אולם ישנם כמה מוקדי הפרות סדר בגזרה.