בן כספית וינון מגל פתחו היום (שני) את תוכניתם ב-103FM, והתייחסו למצב הבטחוני המתוח בחווארה לאחר הפיגוע וההתפרעויות במקום. תחילה, מגל הקריא את דבריה של אסתר יניב, אמה של האחים הלל ויגל שנרצחו אמש בפיגוע ואמר בכאב: "זה מזעזע. לא ייאמן מה שקורה פה. אתה בעד הפוגרום? אני לא בטוח. אני לא אגיד מה אני חושב כי זה רדיו. לא אכפת לי אם זה ממשלת ימין או שמאל, זה לא מעניין אותי - דם יהודי לא ישפך כאן כמו מים". 

עשרות מכוניות ובתים שרופים: כך נראית חווארה לאחר ליל המהומות
פרשן מעריב על האירועים בחווארה: "הממשלה מבולבלת מאוד בטחונית"

עוד הוסיף: "כל האוסלו הארור שהבאתם עלינו זה לא מעניין אותו. אני כל הזמן אומר - הדבר היחיד שימנע פיגועים זה גירוש משפחות - תגרשו את המשפחות שלהם, ולא יהיו פה פיגועים. אחד שידע שהמשפחה שלו תגורש לעזה לא יעשה פיגועים. אני אומר את זה אחרי כל פיגוע ואני אמשיך להגיד את זה". 

"דעתי הפוכה", אמר כספית, "אני מדמיין מה היה קורה אם זה היה בממשלה הקודמת". בהמשך, התייחס לועידה בעקבה שהתרחשה אמש ואמר: "אם הממשלה הקודמת הייתה שולחת נציגים לועידה בעקבה אני כבר הייתי בבית חולים. זה מוכיח לכם איזו חבורה של קשקשנים יש לנו. הלילה, צה"ל לא יצא למעצרים, עכשיו תארו לעצמכם שכל זה היה קורה לפני כחצי שנה".

עימותים בחווארה (צילום: שלומי הלר, וואלה!)
עימותים בחווארה (צילום: שלומי הלר, וואלה!)

"זה שלא עוצרים מחבלים זו בעיה, זו טעות. מה הנזק שם בכפר? יש לך מושג?", שאל מגל, וכספית השיב: "אני ראיתי את הסרטונים בבוקר אחרי הקאתי, וחזרתי". "אני לא", ענה מגל.

בהמשך, שוחחו השניים על תגובות לאירועי אמש בעקבות הפרעות בחווארה. "אני רואה שלט בהפגנה ליל הבדולח 2023 איזה עלובי נפש להשתמש במילים 'ליל הבדולח'. זה לא ייאמן", אמר מגל, והוסיף: "יאיר לפיד אתה לא יודע למה יצאו לשרוף את חווארה? זה פשוט לא ייאמן לאן השמאל הישראלי הגיע. אחרי שראיתם מה קרה אתמול בחווארה אל תמהרו להכריז על מלחמת אחים. תרגיעו, תתקדמו הלאה, לא כדאי להיכנס לשדה הזה".

כספית התייחס לדברים, וטען: "הם הבטיחו משילות ויציבות, הם הבטיחו להפסיק את הטרור ובינתיים הם סידרו לנו קוסובו. המראות האלה של המון יהודי כשמתפללים ואומרים 'אמן' כשברקע בתים של ערבים בוערים. מה שאנחנו רואים פה זה אנרכיה על מלא. עכשיו, תארו לכם שבנט לא היה מבצע מעצרים אחרי לילה כזה. מה שאנחנו רואים זה כנופיות, זה אנרכיה, וזה היהדות? זה מה שכל העולם רואה עכשיו?"

מגל מיהר להגיב לדברים, ואמר: "אנשים שאני אוהב מדליקים את חווארה, אתה מדליק את המדינה. אתה חושב שאנחנו טיפשים. אתה מסית ומטיף בגלל השנאה שלך לנתניהו. אתה מנצל את ההזדמנות. אתם תעבדו עלינו? חבורה של חוצפנים".