יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי שוחחה היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, גינתה בחריפות את הפרעות בחווארה ותקפה את ראש הממשלה נתניהו: "הדמוקרטיה עומדת בפני הרס - יש פה רה"מ שהחליט להקריב את המדינה". 

ח"כים בקואליציה תמכו בפרעות, קיש: "מי שמעודד התנהגות כזו - שיתבייש"
עשרות מכוניות ובתים שרופים: כך נראית חווארה לאחר ליל המהומות

בפתח הדברים נשאלה מיכאלי לשלומה והשיבה: "פחות טוב. הטרור משתולל, החוליגנים, מיליציות שלנו משתוללות ועושות פוגרום. הכלכלה שלנו עומדת בפני קריסה בגלל הרפורמה המשטרית המסוכנת הזו. הדמוקרטיה שלנו עומדת בפני הרס בגלל שבאמת יש פה ראש ממשלה שהחליט להקריב את המדינה לטובתו האישית". 

היא התייחסה למתנחלים שהציתו בתים ומכוניות בחווארה ואמרה: "הם מחבלים. שני יהודים נרצחו על ידי מחבלים פלסטינים, ופוגרום נעשה על ידי מחבלים יהודים. צריך להסתכל על הדברים כמו שהם. פלסטיני אחד נורה, רבים נפצעו, ללכת לשרוף בתים של חפים מפשע?". 

מתנחלים הציתו עשרות מכוניות ובתים בחווארה (רויטרס)

כשמגל טען כי היא "עצרה את בניית הכבישים העוקפים ביו"ש" השיבה: "זה שקר מוחלט. היו שם 50 מיליון ש"ח לא נגעתי בזה. לא עשיתי שום פרויקטים חדשים ביו"ש, אבל לא עצרתי אף פרויקט שהיה בעבודה. ככל שהיה בהסכמים קואליציוניים קודם, כן. אני כידוע לא מאמינה בלהשקיע ביו"ש, אני חושבת שחייב להיות הסכם לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני, שיהיה כרוך בהפרדה, גבול למדינת ישראל. זה לא סוד שאני לא מאמינה שבהשקעות ביו"ש, אבל בעניין זה לא עצרתי שום דבר שהיה בהליכים".

כשנשאלה אם יש מצב בו תיכנס לקואליציה כדי לרכך את הרפורמה השיבה נחרצות: "לא. אני רוצה להסב את תשומת ליבך מגל לזה שאני היחידה מכל האופוזיציה וחוץ מאשר באמת המפלגות הערביות, לפיד, גנץ, ליברמן, סער, כולם ישבו עם נתניהו - אני היחידה שסירבתי לשבת עם נתניהו בכל סיטואציה, ולא בגלל התיקים הפליליים.

"משום שאני מההסתה נגד רבין, נגד השלום, הדמוקרטיה, נגד מה שהוא כינה ויצר את המילה הידועה שמאל, הדברים האלה שקראו להם עשבים שוטים הם היום הממסד של המתנחלים הקיצוניים המסוכנים, שלא בכלל מכירים את מדינת ישראל, לא בכלל מזהים את החוק שלה ולא אכפת להם גם. עושים מה שהם רוצים ובאים לחבל, לחבל במדינת ישראל, ביטחונה ועתידה. השאלה מופרכת בעיניי".

"יש עם מי לקיים מו"מ?", תהו צמד המגישים, וח"כ מיכאלי הדגישה: "לא. התשובה היא לא. אין ואני גם קוראת לנשיא, הרי הנשיא אמר, במתווה נאמר 'נעצור את החקיקה ל־40 יום  ונדבר'. הם לא שינו ולא פסיק בנוסח שלהם. אני קוראת לנשיא לא להכשיר את ההפיכה המשטרית שעושה נתניהו, להפסיק את הדיונים, ולראות באיזו ממשלה מדובר. מדובר בממשלה שאפילו השר לביטחון פנים לאומי או מה שזה לא יהיה, שר הפיתות, לא מגנה אפילו את הפוגרום המחריד שעשו אנשים שתומכים בו בלילה האחרון. עם אלה אי אפשר לדבר".

ינון מגל התפרץ לדבריה: "תירגעי עם הדרמה. זה שנהרג זה מאש צה"ל. לא שמעתי אותך מתייחסת ככה לרצח של שני יהודים אתמול. בואי נקבל פרופורציה". מיכאלי השיבה: "זאת אומרת שאתה רוצה בכלל את התגובה של אחד מחברי הכנסת שאומר ככה צריך? נכון? זה בעצם מה שאתה רוצה. אני דואגת למדינת ישראל, ובמדינת ישראל, בשביל שתהיה מדינה ושהיא תהיה בטוחה, אסור לנו שיהיו לנו את המיליציות המסוכנות האלה".

זה לא מיליציות. 
"אלה מיליציות חמושות. למדינת ישראל יש צבא. כדאי להזכיר, למדינת ישראל יש צבא והצבא צריך לטפל ביד קשה בטרור גם כשהוא טרור יהודי. הגיע הזמן שיהיה ביו"ש באמת מה שאמור להיות שם - הריבון הוא צה"ל ולא מיליציות חמושות של אנשים שלא מכירים בכלל במדינת ישראל".

כשנשאלה לדעתה על "השיח של מלחמת אחים" השיבה: "כהרגלך זה שקרים והסתה. איש לא הציע מלחמת אחים, להפך - יש פה ממשלה שהדבר היחידי שהיא עושה זה פועלת נגד חצי מהעם. אין תחום שבו הממשלה הזו לא עובדת נגד חצי מהמדינה, חצי העם". 

חלוץ לא דיבר על סירובי פקודה? בוגי יעלון?
"אני מזכירה לך שיש במדינת ישראל פקודה לא חוקית בעליל, כשיש פקודה שהיא בלתי חוקית בעליל צריך לסרב לה". 

היא הוסיפה: "בממשלה שאין בה נשים, שבקושי שיש נשים בקואליציה, שאחד הסעיפים החשובים בהסכמים הקואליציוניים שלה זה בשום אופן לא להצטרף לאמנה האירופית שנאבקת באלימות נגד נשים, שבתוך חודש וחצי נרצחו פה 4 נשים שזה כפול מהקצב השנתי הממוצע במדינת ישראל. נרצחים פה אנשים מכל הסוגים, האלימות משתוללת תחת הממשלה הזו".

על הטענה כי הם "מלבים את האלימות" השיבה: "יש פה ציבור מדהים שיוצא מהבית להפגין ונאבק על המדינה שלו בצורה הכי חוקית, ראויה ומסודרת. עושים את זה מתוך מחויבות אדירה לעתידה של המדינה הזו. אם אתה רוצה מדינה שנראית כמו מה שראינו הלילה בחווארה אני לא שותפה לזה ואני לא אתן לזה לקרות. אתם מטפחים את זה שנים, זה לא קרה מעכשיו לעכשיו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm